شناسه خبر : 49604
تاریخ انتشار : 1399/02/23 11:24
بازداشت زنی که ادعای ارتباط با ائمه را داشت

بازداشت زنی که ادعای ارتباط با ائمه را داشت

زنی که با راه اندازی یک تشکیلات سازمان یافته و برگزاری جلسات صدها نفری خانگی در مشهد، اعتقادات مذهبی مردم را دستاویزی برای کلاهبرداری های میلیاردی شبکه ای قرار داده بود با صدور دستورات ویژه قضایی به چنگ عدالت افتاد.

نورنیوزـ گروه جامعه: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی به اخباری دست یافتند که نشان می داد زنی میان سال با همدستی اطرافیانش و راه اندازی یک شبکه سازمان یافته به بهانه برگزاری جلسات خانگی، به سوءاستفاده از عقاید دینی می پردازد به گونه‌ای که افراد زیادی را در سراسر کشور فریب داده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، بررسی های غیرمحسوس آغاز و مشخص شد که این زن با ترفند ادعای ارتباط با ائمه اطهار(ع) و مکاشفات و رویاها، به سر کیسه کردن مردم می‌پردازد و پول های میلیاردی به دست می‌آورد. نیروهای عملیاتی اداره کل اطلاعات خراسان رضوی ، چهار تن از عوامل اصلی این باند را به دام انداختند و تحویل مراجع قضایی دادند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته با تایید دستگیری مروجان افکار انحرافی برای زراندوزی با سوءاستفاده از عقاید مذهبی گفت: سرکرده این متهمان که زنی حدود 50 ساله به نام «زهرا-ق» است با ادعاهای حیله گرانه، بسیاری از افراد را فریب داده و مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است.

قاضی سیدجواد حسینی افزود: ترفندهای فریبکارانه این زن با توجه به اظهارات شاکیان، تا آن جا پیش رفته بود که داماد خود را فرمانده سپاه امام زمان(عج) در زمان ظهور آن حضرت معرفی می کرد او نه تنها ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و اولیاءا... را داشت بلکه حتی مدعی طی الارض بود.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: او چنان افکار و عقاید خطرناک خود را در میان افراد به اصطلاح مریدش گسترش داده بود که حتی یک زن شهروند، منزل بزرگی را در خیابان ابوذر غفاری منطقه احمدآباد مشهد، وقف سرکرده این باند کرده بود.

قاضی حسینی همچنین به بخشی دیگر از تحقیقات صورت گرفته در پرونده اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد در یک مورد نیز مردی مبلغ 300 میلیون تومان برای مصارف امور خیریه به سرکرده باند داده و آن زن نیز این مبلغ را برای خرید منزل فرزندش صرف کرده است. سرپرست مجتمع قضایی دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه2 مشهد خاطرنشان کرد: متهمان تعداد زیادی از شهروندان را سرکیسه کرده اند و مقادیر زیادی طلا و مبالغ نقدی از آنان گرفته اند.

معاون دادستان مشهد با بیان این که قاضی شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب، هم اکنون اتهاماتی از قبیل مشارکت در کلاهبرداری های شبکه ای، توهین به مقدسات، تبانی و اجتماع علیه اعراض و اموال مردم را به چهار عضو دستگیر شده این پرونده تفهیم کرده است، افزود: با توجه به گستردگی فعالیت های متهمان، تحقیقات همچنان ادامه دارد و شهروندانی که فریب ادعاهای این زن (متهمه) را خورده و اموال خود را از دست داده‌اند به شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند و یقین بدانند که هویت و اسامی آنان به صورت محرمانه در پرونده باقی می ماند.


روزنامه خراسان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی