شناسه خبر : 49555
تاریخ انتشار : 1399/02/22 18:06
چین 24 دروغ کرونایی آمریکایی‌ها را رد کرد

چین 24 دروغ کرونایی آمریکایی‌ها را رد کرد

وزارت خارجه چین با انتشار مقاله‌ای 30 صفحه‌ای به روایت‌های جعلی کاخ سفید و رسانه‌های آمریکایی درباره نقش پکن در شیوع بیماری کرونا، واکنش نشان داد.

نورنیوزـ گروه سیاسی: این مقاله به ۲۴ دروغ آمریکا تحت عناوینی چون منشاء پیدایش کووید ۱۹، پنهانکاری اطلاعاتی، شفافیت چین و بازیچه قرار دادن سازمان بهداشت جهانی پرداخته است.

وزارت خارجه چین اکثر نشست‌های خبری اخیر خود را برای رد اتهامات مطرح شده از سوی سیاستمداران آمریکایی به ویژه مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور صرف کرده؛ پامپئو گفته که چین اطلاعات درباره ویروس کرونا را مخفی کرده و اینکه منشا این ویروس از یک آزمایشگاه در شهر ووهان است.

وزارت خارجه چین با انتشار مقاله‌ای ۱۱ هزار کلمه‌ای در ۳۰ صفحه‌ هر گونه اتهام مطرح شده را با گفته‌ای از آبراهام لینکلن، رئیس جمهور قرن نوزدهم ایالات متحده رد کرده است.

در مقدمه این مقاله آمده است: همانطور که لینکلن می‌گفت، شما می‌توانید بعضی از مردم را همیشه احمق فرض کنید و یا همه مردم را گاهی احمق کنید، اما نمی‌توانید همه مردم را همیشه احمق فرض کنید.

در این مقاله همچنین به برخی گزارش‌های رسانه‌ای اشاره شده که در آن گفته می‌شود  آمریکایی‌ها پیش از نخستین مورد تایید شده در ووهان به این ویروس مبتلا شدند. اما شواهدی در این باره ارائه نکرده است.

وزارت خارجه چین در تلاش برای رد اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه این ویروس به عمد تولید شده و به نحوی از آزمایش ویروس شناسی ووهان به بیرون درز کرده نوشته است که تمامی مدارک حاکی از آن هستند که این ویروس ساخته دست بشر نیست و این آزمایشگاه قادر به ایجاد یک ویروس جدید نیست. 

در این مقاله به جدول زمانی که طی آن چین اطلاعات را درست و بموقع در اختیار جامعه بین‌الملل قرار داده و با شفافیت و باز در این باره صحبت کرده اشاره شده است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی