شناسه خبر : 49551
تاریخ انتشار : 1399/02/23 10:55
جهش تولید با افزایش صادرات محقق می شود

جهش تولید با افزایش صادرات محقق می شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تصویب منطقه آزاد در استان بر صادرات کالاهای تولیدی و تبدیل آن به کانون صادرات تاکید کرد و گفت: رونق و جهش تولید با افزایش صادرات محقق می شود.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر دوشنبه در نشست با مدیران بندر امیرآباد اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد یکی از نقاط قوت اقتصاد مازندران است وسهم نخست این بندر در بخش صادرات، واردات و میزان تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر شمالی، پتانسیل و توانمندی بالای این بندر را نمایان می‌سازد و باید از این ظرفیت با توجه به کارنامه درخشان شما در حوزه مدیریت بنادر، در جهت محرومیت زدایی بخش‌های صنعتی – اقتصادی مازندران بهره برد.

امام جمعه مرکز استان با اشاره به اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به سال "جهش تولید"، حل مشکلات اقتصادی کشور را رونق و توسعه تولید داخل در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی معظم له دانست و بر اهتمام مدیران استان در اجرایی شدن شعار سال تأکید کرد.

حجت الاسلام محمدی لا ئینی همچنین با اشاره به تصویب منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی بر صادرات کالاهای تولید کشور به خصوص استان مازندران، جلب اعتماد صاحبان کالا و سرمایه، تعیین بازار هدف و نظارت صحیح گمرک به عنوان نکاتی مهم، تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در سال جهش تولید، رونق تولید باید در استان با افزایش صادرات اتفاق افتد، بر هم افزایی و مشارکت همه مسئولان در ایجاد تجارت و ارتباطات اقتصادی به صورت منطقه‌ای تاکید کرد و افزود: با توجه به سال جهش تولید، رونق تولید نیز در قبال افزایش صادرات آن هم با محوریت محصولات مازندران در سطح منطقه صورت گیرد که برنامه‌ریزی و ساماندهی همه مدیران استان نسبت به این موضوع ضرورت دارد.

وی افزود: مرکبات که از محصولات اصلی کشاورزی و در ارکان معیشتی باغداران و کشاورزان استان هست باید در بخش صادرات به طور خاص و ویژه دیده شود که با تحقق تجارت بین المللی این محصول رونق تولید برای این قشر عظیم استان توسعه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تجارب، تعهد و ایمان را یکی از علل موفقیت در ارتباط اقتصادی دانست و افزود: آنچه که زمینه‌ساز جلب اعتماد بین المللی و منطقه‌ای در حوزه ارتباطات اقتصادی خواهد شد ایمان، تعهد و تجارب است که نظارت جدی مسئولان اقتصادی از جمله گمرک و استانداری مازندران را می‌طلبد.

آیت الله محمدی لائینی تأسیس پایانه حمل و نقل را در بندر امیرآباد مهم یاد کردند و اظهار داشت: تأسیس پایانه حمل و نقل در بندر امیرآباد از جمله امور مهم است که موجب رفع موانع و مشکلات حمل و نقلی در ورودی و خروجی این بندر خواهد شد.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی