شناسه خبر : 49330
تاریخ انتشار : 1399/02/20 12:32
اقدام آلمان برای ما غیر منتظره نبود/ در خط مقدم مبارزه با اسرائیل خواهیم ماند

شیخ علی دعموش:

اقدام آلمان برای ما غیر منتظره نبود/ در خط مقدم مبارزه با اسرائیل خواهیم ماند

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه به سئوالاتی درباره اقدام اخیر دولت آلمان علیه حزب الله پاسخ داد.

نورنیوزـ گروه بین الملل: چندی پیش دولت آلمان در راستای جلب نظر رژیم صهیونیستی و آمریکا، با تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان، فعالیت‌های آن را در خاک آلمان ممنوع اعلام کرد. در همین زمینه گفتگویی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله انجام شده که متن آن به این شرح است:

 اقدام دولت آلمان چه اندازه بر مقاومت تأثیرگذار است؟

شیخ دعموش: اقدام دولت آلمان علیه حزب الله، اقدامی سیاسی و نشان دهنده تسلیم و کُرنش آلمان در برابر تصمیمات آمریکاست و اینکه آلمان به دنبال راضی کردن اسرائیل است. این اقدام برای ما غیر منتظره نبود، بلکه انتظار چنین اقدامی را داشتیم، چرا که حجم فشارهای آمریکا و اسرائیل بر دولت آلمان برای چنین اقداماتی را می‌دانستیم و به همین دلیل، این کار هیچ چیزی را تغییر نداده و هیچ تأثیری بر اراده، عزم، موضع و تصمیمات ما نمی‌گذارد.

ما در خط مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر باقی خواهیم ماند، از کشورمان در برابر طمع ورزی صهیونیستی دفاع خواهیم کرد، در مقابل اهداف سلطه جویانه آمریکا در منطقه خواهیم ایستاد و مسئله فلسطین، مسئله اول و مقدس ما باقی خواهد بود. هیچ یک از اقدامات آمریکایی یا اروپایی یا غیر آنها مانع از ایستادن ما در کنار مبارزان شرافتمند نخواهد شد. نهایت کاری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که ما را بکشند، ترور کنند، محاصره کنند، تحریممان کنند و خانه‌هایمان را ویران کنند. همه این کارها را هم در دهه‌های گذشته بویژه در تجاوز سال ۲۰۰۶ انجام دادند ولی نتوانستند ما را تسلیم کنند و از پا درآورند، بلکه اینهمه باعث تقویت و افزایش ایمان و عزم و تصیم ما برای ادامه مسیر مقاومت شد و ما بیش از پیش به این راه حق و این وظیفه و مسئله مقدس ملتزم شدیم.

جامعه مقاومت چگونه توانسته و می‌تواند در برابر این اقدامات و دشمنی‌ها مقاومت کند؟

شیخ دعموش: جامعه و مردم ما در لبنان با بسیاری از جنگ‌ها و تجاوزها، تحریم‌ها، فتنه انگیزی‌ها و فشارهای گوناگون سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی و مالی رو به رو شده‌اند تا از مقاومت دست بردارند ولی در همه مقاطع گذشته ثابت کرده‌اند با عزم و اراده در برابر همه دشمنی‌ها ایستادگی کرده و مقابله می‌کنند و اهداف و نقشه‌های دشمن را با جهاد، مقاومت، آگاهی، ایستادگی، صبر، ثبات و قدرت تحمل از بین برده‌اند. امروز هم می‌توانند با ایمان، اراده، مقاومت و حفظ وحدت که عنصر اساسی در مبارزه است و با آراسته شدن به آگاهی و صبر و ثبات در برابر همه اقدامات و دشمنی‌های جدید و اقدامات احتمالی دشمن در آینده بایستند، همانگونه که در گذشته نیز در مقابل در برابر همه دشمنی‌ها و فشارها ایستادگی کرده‌اند.

آیا اولین بار است که چنین اقدامی صورت می‌گیرد یا در گذشته نیز چنین اقداماتی صورت گرفته است؟

شیخ دعموش: اقدام آلمان، اولین اقدام در نوع خودش نیست و پیش از این، دولت‌های دیگری نیز اقدامات مشابهی انجام داده‌اند، مثلا برخی از دولت‌های اروپایی مثل انگلیس میان شاخه نظامی و شاخه سیاسی تفاوت قائل شده ولی در نهایت هیچ تفاوت و تمایزی نگذاشته و هر دو بخش نظامی و سیاسی حزب الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند. همچنین دور از ذهن نیست که در آینده، دیگر دولت‌های اروپایی نیز مانند چنین اقداماتی را انجام دهند.

برداشت ما از این اقدام آلمان و همه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته و همه اقداماتی که پس از این انجام می‌گیرد، این است که این اقدامات نتیجه کُرنش و تسلیم شدن این دولت‌ها در مقابل اراده آمریکاست و یکی از برنامه‌های اساسی وزارت خارجه آمریکا این است که با پیگیری، همه حرکت‌های مقاومت را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. این مسئله نیز فقط مخصوص حزب الله نیست و به همین جهت، جریان‌های مقاومت فلسطینی و حرکت‌های مقاومت در عراق و یمن و بیشتر حرکت‌های مقاوت در دیگر نقاط منطقه نیز در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته و همواره مورد پیگیری، تحریم، محکومیت، تهاجم و وارونه جلوه دادن حقایق بوده‌اند. این هم بخشی از جنگ آمریکایی‌صهیونیستی بر ضد حرکت‌های مقاومت در منطقه است و حرکت‌های مقاومت هستند که در برابر طرح‌های توسعه طلبانه آمریکا و طرح اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و در نتیجه، باید مورد مقابله، تحریم، محکومیت و جنگ قرار گیرند. اقدام آلمان و دیگر اقدامات مشابهی که برخی از حکومت‌ها انجام داده‌اند نیز در همین راستا قرار می‌گیرد.

با وجود همه فشارها، ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها آینده را چطور می‌بینید و واکنش جامعه مقاوت در قبال چگونه بوده است؟

شیخ دعموش: جامعه مقاومت، این اقدام آلمان و اقدامات مشابه را شکلی از اشکال دشمنی و تجاوز دانسته و آن را بخشی از جنگ بر ضد مقاومت به شمار می‌آورند و به شدت چنین اقداماتی را ردّ می‌کنند، چرا که این اقدامات، ظالمانه بوده و با حق دفاع مشروع که سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی آن را برای مقابله با تجاوزگران و اشغالگران پذیرفته‌اند، تعارض دارد. همچنین ما معتقدیم که آینده متعلق به طرح سلطه‌جویانه آمریکایی‌اسرائیلی بر منطقه نیست، بلکه آینده متعلق به مردم منطقه و جریان مقاومتی است که در برابر اشغالگری و سلطه‌گری ایستاده است. امروز هم آمریکا پس از ناکام ماندن طرحش برای مقابله با ایران و محور مقاومت، در حال گریختن از منطقه و عقب‌نشینی از آن است و چند روز پیش اعلام شد که ارتش آمریکا سامانه‌های ضد موشکی پاتریوت را از عربستان سعودی خارج کرده و نیروها و ناوهایش در خلیج فارس را کاهش می‌دهد. ما هم می‌گوییم که آمریکا باید بطور کلی از منطقه خارج شود، چرا که آمریکا سبب اصلی بحران‌ها، درگیری و عدم استقرار در منطقه است.

جناب دبیرکل حزب الله در سخنانشان به مناسبت نیمه شعبان به این نکته اشاره کردند که صهیونیست‌ها از این می‌ترسند عمر حکومتشان به هشتاد سال نرسد. نظر شما در این باره چیست؟

شیخ دعموش: بدون شک، رژیم صهیونیستی از افزایش توانایی‌های مقاومت و حضور قوی محور مقاومت در معادلات منطقه نگران است. مسئله موشک‌های دقیق و نقطه‌زنی که مقاومت در لبنان از آن برخوردار است و حضور ایران در سوریه و در نزدیکی بلندی‌های اشغال شده جولان، موجب ترس و وحشت اسرائیل شده است، چرا که اسرائیل اینها را تهدیدی مهم برای رژیمش می‌داند. چه بسا که این ترس و وحشت اسرائیل هم بیراه نباشد و بلکه باید بیش از این بترسد، زیرا مقاومت از اراده، عزم، نیرو و امکاناتی برخوردار است که این توانایی را می‌دهد که در هر جنگی که در آینده روی دهد، با امید به خدا، شکستی بزرگ بر رژیم صهیونیستی وارد کند. ما هم معتقدیم که هر چقدر هم که برای تثبیت اشغالگریشان تلاش کنند، آینده‌ای برای این رژیم در منطقه وجود ندارد و دیر یا زود از بین می‌رود و زوال می‌یابد، چرا که زوال آن، وعده الهی است و وعده الهی، تخلف ناپذیر است.

 


حوزه نیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی