شناسه خبر : 49218
تاریخ انتشار : 1399/02/17 15:50
نتانیاهو خود را مافوق قانون می داند

نتانیاهو خود را مافوق قانون می داند

به نوشته هاآرتص وضع اسرائیل پیچیده است؛ زیرا یک متهم به طور همزمان زمام امور دولت را در دست گرفته و نامزد هدایت دولت بعدی را هم در اختیار دارد.

نونیوز ـ گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو با استفاده از امتیازاتی که برای نخست وزیر تعریف شده است، در کنفرانس خبری ویژه خود درباره ویروس کرونا که روز دوشنبه برگزار شد، دیوانعالی اسرائیل را علیه به خطر انداختن دولت ائتلافی لیکود و کاحول لاوان (آبی سفید) تهدید کرد.

وی گفت: "توافق میان ما و کاحول لاوان با دقت و احتیاط بسیار زیاد و با مسئولیت پذیری بسیار بالا حاصل شد و تضعیف آن ممکن است این احتمال را که ما به دور چهارم انتخابات کشیده شویم، افزایش دهد. من امیدوارم دیوانعالی چنین کاری نکند. "

به این ترتیب او در یک چشم به هم زدن، قضات دیوانعالی را از محدودیت‌های واقعی اختیاراتشان مطلع کرد.

هر روز که می‌گذرد، نشانه‌های بیشتری از وضعیت پیچیده دموکراسی اسرائیل نمایان می‌شود، وضعیتی که در آن یک متهم که بررسی پرونده کیفری اش در جریان است، زمام امور دولت را در دست دارد و نامزد هدایت دولت بعدی هم هست. کنفرانس خبری اخیر در دفتر نخست وزیری در قدس (اشغالی)، اولین کنفرانس خبری بود که در آن خبرنگاران اجازه یافتند سوالاتی را درباره بحران ویروس کرونا بپرسند.

اتفاقی نیست که نتانیاهو ناگهان به رسانه‌ها و پاسخگویی به سوالات "سخاوت" نشان می‌دهد، زیرا اینکار برای نخست وزیر در شرایطی بحرانی قرار دارد، لازم است.

نتانیاهو همچنان تلاش می‌کند مشروعیت قوه قضائیه را که او را محاکمه می‌کند، تضعیف کند؛ گویی او فراتر از همه آنهاست. نباید موضوع اصلی را از یاد ببریم: تنها علتی که این دادگاه برگزار شد تا در این "مسئله اساسی دخالت کند" این است که او به جرایم جدی رشوه خواری، فساد و نقض اعتماد متهم است. قبل از اینکه او قضات دیوانعالی را درباره دموکراسی موعظه کند، خوب است که خود به آن احترام بگذارد.


خبرگزاری صدا و سیما
کلید واژگان
اسرائیلنتانیاهو
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی