شناسه خبر : 48962
تاریخ انتشار : 1399/02/13 15:56
پیشرفت قابل ملاحظه درجلوگیری از ابتلا به کرونا

نورنیوز بررسی کرد:

پیشرفت قابل ملاحظه درجلوگیری از ابتلا به کرونا

محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی فعال شدن مجدد ویروس کووید19 در بدن را "غیر ممکن" اعلام کردند و علت مثبت بودن آزمایش برخی افراد را،خطای کیتهای تشخیصی کرونا در شناسایی ویروس زنده از نمونه های مرده دانستند.

 

نورنیوز - گروه جامعه: در حالی که گزارش ها از مثبت شدن آزمایش ۲۷۷ بیمار بهبود یافته در کره جنوبی بعد از نمونه های مشابه در ژاپن و چین ، نگرانی های فزاینده ای را در خصوص امکان جهش ژنتیکی ویروس و امکان ابتلای مجدد افراد به آن را ایجاد کرده بود. 
پیش از این،دانشمندان کره جنوبی اعلام کرده بودند برای اعلام نظر قطعی در مورد احتمال ابتلای مجدد افراد بهبود یافته به ویروس کرونا نیاز به انجام آزمایش های بیشتر دارند. 
به تازگی اما،این دانشمندان اعلام کردند که تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس کرونا هیچ گونه تغییر مهمی را نشان نمی دهد که بتواند این ویروس را از چشم سیستم ایمنی بدن پنهان کند.
به این ترتیب فردی که از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته بار دیگر به این بیماری مبتلا نمی شود.
پس از بررسی موارد گزارش شده، محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی به این نتیجه رسیده اند که فعال شدن مجدد ویروس در بدن "غیر ممکن" است.
آزمایش های آنها نشان داده است،علت مثبت شدن آزمایش این افراد عدم تشخیص ویروس زنده از نمونه های بی‌آزار و مرده کرونا در بدن فرد بهبود یافته توسط کیتهای تشخیصی بوده است. 
در واکنش به اعلام نتایج اولیه،سازمان بهداشت جهانی درباره اعطای گواهی ایمنی به افراد بهبود یافته تا پیش از تحقیقات بیشتر هشدار داده و گفته بود:"ما با متخصصان بالینی در ارتباط نزدیکی هستیم و تلاش‌مان را می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد این موارد به صورت جداگانه کسب کنیم. حصول اطمینان از این که مراحل جمع‌آوری تست‌ها از این بیماران درست انجام شده باشد، بسیار مهم است"
گواهی ایمنی روش پیشنهادی برخی کشورهااست برای پایان دادن به قرنطینه افرادی که در بدنشان آنتی‌بادی کرونا تولید شده و امکان از سرگیری فعالیت معمول برایشان وجود دارد.
به نظر میرسد با توجه به قطعی شدن نتایج تحقیقات دانشمندان کره جنوبی،ارائه گواهی ایمنی طرحی قابل اجراست.
با اعلام این نتیجه ، مانع بزرگی برای کنترل کرونا از سر راه کشورها برداشته میشود و امکان جدا سازی افراد بیمار و دسته بندی و سازماندهی افراد مصون در برابر بیماری و افراد در خطر، آسانتر خواهد شد.


نورنیوز
کلید واژگان
کروناکره جنوبی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی