شناسه خبر : 48939
تاریخ انتشار : 1399/02/13 12:01
داروی جادویی آمریکایی‌ها برای درمان کرونا چیست؟

نورنیوز بررسی کرد؛

داروی جادویی آمریکایی‌ها برای درمان کرونا چیست؟

اگرچه آمریکا از صدور مجوز برای داروی «رمدسیویر» درمان کننده بیماری ابولا برای استفاده در کنترل کرونا خبر داده لیکن نوع و میزان تاثیر این دارو بر کووید 19 همچنان در ابهام است.

نورنیوز ـ گروه جامعه: چندی قبل «آنتونی فاوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا اعلام کرد که داروی «رمدسیویر» تاثیری روشن، قابل توجه و مثبتی در کاهش دوره بهبودی بیماری کرونا داشته است.

«رمدسیویر» دارویی است که برای ویروس ابولا ساخته شده و مکانیزم عمل آن، حمله به آنزیم هایی است که ویروس برای تکثیر در سلول به آنها نیاز دارد.

این دارو تا کنون موفق به اخذ مجوز از اداره غذا و دارو آمریکا(FDA) نشده با این وجود اخیرا این سازمان اعلام کرده به دلیل رجحان فواید بر مضرات،قصد اعطای مجوز فوری به این دارو با هدف تسریع درمان کرونا دارد.

با وجودی که جزئیات کامل مطالعات در مورد این دارو هنوز منتشر نشده، اما نتایج اولیه که از کارآزمایی دارو زیر نظر فاوچی بدست آمده تایید کننده کاهش دوره علائم بیماری از ۱۵ روز به ۱۱ روز است.

به گفته فاوچی نتایج به دست آمده ثابت میکند "می توان ویروس کرونا را بااین دارو مسدود کرد" و "راه را بر این واقعیت باز می کند که امکان درمان بیماران را فراهم شده است."

برای انجام این کار آزمایی های بالینی، ۱۰۶۳بیمار به دو گروه تقسیم شدند و یکی از آنها داروی اصلی و گروه دیگر دارونمای ساختگی دریافت کردند.

نتایج نشان میدهد آمار مرگ در کسانی که رمدسیویر مصرف کردند ۸ درصد و در کسانی که یک دارونما مصرف کردند ۱۱.۶ درصد بوده است.

با این وجود دانشمندان معتقدند تاثیر این دارو در جلوگیری از مرگ روشن نبوده چرا که این بخش از مطالعات از نظر آماری قابل توجه نمی باشد.

به صورت کلی،هنوز مشخص نیست که آیا این دارو بر جلوگیری از انتقال بیماران به بخش مراقبت های ویژه موثر است و یا به افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای کمک می کند

مجموعه تحقیقات انجام شده تاکنون متخصصان را به این نتیجه رسانده که هرچند این دارو معجزه گر نیست اما ممکن است به کم شدن فشار بر روی کادر درمانی و لغو برخی محدودیت ها کمک شایان توجهی کند.

انتشار جزئیات این پژوهش و روشن شدن ابعاد مختلف آن میتواند به گذر از مرحله مهمی در کنترل اپیدمی منجر شود اما واقعیت مورد اجماع دانشمندان این است که رمدسیویر "گلوله طلایی" برای درمان کرونا نیست.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی