شناسه خبر : 48832
تاریخ انتشار : 1399/02/10 17:58
دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس

سردار تنگسیری خبر داد؛

دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس، گفت: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اظهار داشت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه امنیت ما و سکوهای نفتی ما را می‌تواند به خطر بیندازد به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم هیچ ناوی به سکوهای نفتی ما نزدیک و امنیت آن را به خطر بیندازد. حضور آنها در منطقه ما موجب می‌شود که این گونه برخوردها پیش بیاید و این گونه برخوردها درگذشته نیز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه پیام صلح و دوستی را به کشورهای مسلمان همسایه داده‌است گفت: ما همواره دنبال صلح در منطقه هستیم و باور داریم که می‌توانیم با همگرایی امنیت را در خلیج فارس برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به برنامه‌های نیروی دریایی سپاه گفت: برنامه راهیان نور را راه اندازی کردیم تا با جزایر ما آشنا شوند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه متأسفانه برخی از سران کشورها که وابسته به بیگانه هستند، می‌خواهند بیگانه در منطقه باشد، افزود: حضور بیگانه در منطقه ناامنی به وجود می‌آورد که شاهد آن هم چند تصادم دریایی از جمله ناوشکن آمریکایی با یک نفتکش ژاپنی، زیردریایی آمریکایی با نفتکش و تیراندازی ناوشکن آمریکایی به سمت یک قایق تفریحی در امارات است که منجر به کشته شدن چند نفر شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه خلیج فارس یک خلیج بسته با وسعت ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است، گفت: اگر اتفاقی برای ناوهای اینها که سوخت هسته‌ای دارند بیافتد؛ به مدت یازده سال اکوسیستم خلیج فارس را از بین خواهند برد.

سردار تنگسیری ادامه داد: حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه امنیت ما را می‌تواند به خطر بیاندازد، البته ما اجازه نمی‌دهیم هیچ ناو بیگانه‌ای در آب‌های ما حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه جزایری که ما در خلیج فارس داریم بسیار راهبردی و سوق الجیشی هستند، تصریح کرد: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا است که مردم در جزایر زندگی کنند در همین راستا در اکثر جزیره‌ها موج شکن ایجاد کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این نشان می‌دهد که ما دنبال تنش نیستیم، وقتی اولین شخص مملکت می‌فرمایند آنجا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال امنیت منطقه هستیم. از سوی دیگر با برخورد با صید صنعتی کشورهای بیگانه به معیشت مردم کمک کردیم.

وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه با قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر مقابله کرد و در مدت یک سال بیش از ۲۰ کشتی که قاچاق سوخت می‌کردند هم اکنون در توقیف هستند.

سردار تنگسیری به ساخت فرودگاه و موج شکن در جزایر ها توسط نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: در تنب بزرگ فرودگاه بین‌المللی ایجاد کرده‌ایم؛ در تنب کوچک هم فرودگاه ساخته شده است و همچنین نیروی دریایی سپاه بیش از ۵۰ موج شکن را برای مردم ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: بیگانگان در منطقه ما جا و مکانی ندارند و باید از این منطقه بروند. آمریکا دشمن ماست و ۴۱ سال است که با ما دشمنی کرده است در حالی که ما پیام صلح و برادری را به جهان مخابره کردیم اما اگر کسی بخواهد به منافع و آب‌های سرزمینی ما تعرض کند دندان‌های او را خورد می‌کنیم و در مقابل آمریکا و غیر آمریکا ترسی نداریم زیرا فرزندان ایران زمین هستیم که ۴۱ سال است در مقابل دشمن ایستاده‌اند. شجاعت مردم و ولی امر مسلمین موجب می‌شود که ما زیر بار زور نرویم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی