شناسه خبر : 48793
تاریخ انتشار : 1399/02/10 10:20
رایزنی رئیس سازمان تبلیغات با وزیر بهداشت در مورد بازگشایی مساجد

رایزنی رئیس سازمان تبلیغات با وزیر بهداشت در مورد بازگشایی مساجد

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی با اشاره به دغدغه قشر متدین و مذهبی در مورد بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی گفت: در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از نهادهای دینی، این دغدغه به وزیر انتقال داده شده است.

نورنیوز ـ گروه فرهنگ: به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام و المسلمین اعلایی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی، سرهنگ محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی و مهدی مهدوی طلب رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز در سالن اجتماعات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس این سازمان دیدار کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با  تشکر از پزشکان، پرستاران، کادر درمان در این دیدار گفت: کرونا فرصتی شد تا مبلغان  به‌خوبی حس خدمت را به مردم نشان دهند. 

این روزها دغدغه قشر متدین و مذهبی به عنوان پیش قراولان طرح مواسات و مقابله با کرونا این است که با وجود بازگشایی برخی اماکن عمومی هنوز اماکن مذهبی بازگشایی نشده‌اند.

وی افزود: در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از نهادهای دینی، این دغدغه قشر متدین و مذهبی به وزیر انتقال داده و تاکید شد اماکنی که آلودگی در آن‌ها بین۳۰ تا ۴۰ درصد است بازگشایی شدند؛ اما  اماکن مذهبی مانند مساجد که درصد آلودگی آنها به ۴ درصد هم نمی‌رسد هنوز بازگشایی نشده‌اند.

قمی تاکید کرد: استفاده از ۵۰۰۰ روحانی مستقر در مناطق آسیب پذیر و یک هزار هیئت مذهبی از ظرفیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند که می‌تواند نقاط مشترک همکاری‌های دو سازمان باشند.

حجت‌الاسلام ادیانی نیز با اشاره به محور اصلی اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی  ناجا گفت: تبدیل سازمان اداری به سازمان محتوایی جزو اولولیت‌های اصلی مدیریت سازمان عقیدتی وسیاسی ناجا است، چرا که وقت و ظرفیت زیادی صرف سازمانی که صرفاً به‌صورت اداری فعال است، خواهد شد.

وی در تشریح محورهای اصلی فعالیت‌های این سازمان گفت: تربیت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی سه محور اصلی مورد توجه سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی است و برای تحقق این محورها تلاش‌های فراوانی می‌شود.
ادیانی با تاکید بر ظرفیت‌های مشترک همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای ثمربخشی اقدامات انجام شده توسط این دو سازمان، استفاده از ظرفیت و فضای تبلیغی نیاز اصلی و کلیدی است. حضور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در مراکز نیروی انتظامی مانند مراکز آموزشی که مکانی برای تربیت جوانان محسوب می‌شوند، برای ترویج فرهنگ و تعلیم آموزه‌های دینی الزامی است.
حجت الاسلام و المسلمین اعلایی هم گفت: اقداماتی همچون تربیت آموزش یاران، حافظان و قاریان قرآن، همچنین داوری آثار قرآنی؛ جزء مواردی هستند که سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به کمک سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌دهد. با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از کارشناسان هر دو سازمان، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد. 

مهدی مهدوی طلب در ادامه انتصاب روحانیون جوان و متخصص را در اجرای مأموریت‌ها از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تغییر نگرش و رفتار، همچنین تنظیم میثاق نامه در ۱۴ بند از اقداماتی بود که در دوره ریاست جدید سازمان عقیدتی سیاسی ناجا انجام گرفت.

در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی گفت: باید  محورهماهنگی و هم افزایی‌های دوسازمان مشخص شود تا نتایج مطلوب‌تری از این همکاری‌ها به دست آید. در شرح وظایف سازمانی موظف به همگرایی، هم افزایی و کار مشترک با نهادهای مبلغ اسلام ناب هستیم. نیروی انتظامی مشکل‌ترین وظایف را  برعهده دارد  و در عین اقتدار مظلوم هستند. این مظلومیت در شهدای این مجموعه بیشتر دیده می‌شود.
حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی معاون راهبری و ارتباطات، علیرضا نادعلی مدیرکل حوزه ریاست، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ و احمد مداحی مدیرکل مرکز رسانه و عملیات ویژه، امین اشرفی رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه حضور داشتند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی