شناسه خبر : 48724
تاریخ انتشار : 1399/02/08 18:58
هشدار ستاد کل نیروهای مسلح به هرگونه اقدام غیرقانونی و تحریک آمیز

هشدار ستاد کل نیروهای مسلح به هرگونه اقدام غیرقانونی و تحریک آمیز

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای با بیان اینکه هر گونه اقدام تحریک آمیز با برخورد قاطع مواجه می شود، تاکید کرد: ایران حضور آمریکا و متحدان آن را منشأ شرارت و ناامنی در منطقه ارزیابی می‌کند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای حضور ارتش ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را مخل امنیت منطقه توصیف و تأکید کرد: تشکیل اتئلاف های دروغین به رهبری آمریکا به بهانه حفظ امنیت کشتیرانی نه تنها برای کمک به این امر نبوده بلکه اقدامی مخاطره آمیز و در عین حال بر هم زننده صلح و امنیت منطقه است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان آبراههای مهم بین المللی و شاهرگ اقتصاد جهانی همواره مناطق امنی برای تردد و عبور و مرور کشتی‌های نفتی و تجاری بوده و در تمام سال‌های گذشته از امنیت لازم برخوردار بوده است و در این جهت جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه کوشیده است ثبات و آرامش را در تراز قابل قبولی حفظ کنند.

رفتارهای مخاطره آمیز و برهم زننده امنیت کشتیرانی از زمانی آغاز شد که پای کشور ماجراجو و تروریست آمریکا و برخی از متحدان آن به این منطقه حساس باز شده است. آمریکا با تردد پرضرر و استقرار پایگاه‌های نظامی در منطقه عملاً منشأ بی قانونی، شرارت و ناامنی شده و جمهوری اسلامی ایران بارها رفتارهای بی ثبات کننده و بر هم زننده نظم و امنیت منطقه‌ای و مغایر با قوانین و مقررات بین المللی آمریکا را به مجامع جهانی و بین المللی گوشزد کرده است.

از این رو ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور آمریکا و متحدان آن را نامشروع و مبدأ و منشأ شرارت و ناامنی در منطقه ارزیابی می‌کند و از آنها می‌خواهد هنگام تردد در آب‌های انحصاری اقتصادی ایران، ضمن تمکین از قوانین و قواعد بین المللی و همچنین مقررات جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ماجراجویی، اقدامات مغایر دریانوردی ایمن و بی ضرر و روایت‌های دروغین از رفتارهای مخاطره آمیز خود، جداً خودداری کنند.

همان گونه که بارها اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچگونه تنش و درگیری در منطقه نبوده و نیست امّا همواره با آمادگی، صلابت و قدرت از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند و بدیهی است هر گونه ماجراجویی، اقدام ایذایی و تحریک آمیز منجر به عکس العمل قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که عواقب آن متوجه نیروهای متخاصم از جمله آمریکا خواهد بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی