شناسه خبر : 48716
تاریخ انتشار : 1399/02/08 17:42
تحولات اجتماعی معنادار در جامعه اسرائیل؛ آیا انفجار اجتماعی در راه است؟

نورنیوز بررسی کرد؛

تحولات اجتماعی معنادار در جامعه اسرائیل؛ آیا انفجار اجتماعی در راه است؟

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که شکاف و اختلاف جدی میان حریدی‌ها و سکولارها در داخل جامعه اسرائیل، منجر به یک انفجار اجتماعی و اعتراضات در این رژیم منجر خواهد شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: ویروس کرونا به عنوان یک چالش بزرگ بین المللی، در سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی به شدت در حال گسترش است و این رژیم را با بحران‌های اجتماعی، درمانی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی روبرو کرده است.

شیوع کرونا رژیم صهیونیستی را با بحران‌های متعددی روبرو کرده و ضعف مفرط آنها در حوزه درمان و زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی، چنانچه در گزارش اخیر ناظر عالی این رژیم درباره عملکرد کابینه نیز آمده، ناتوانی صهیونیست‌ها را به شدت عیان کرده است.

از جمله مشکلات این حوزه، می‌توان به اشتباهات در نتایج آزمایش‌ها، کمبود آزمایشگاه و وسایل آزمایشگاهی، کمبود تخت بیمارستانی و دستگاه‌های تنفسی و همچنین نبود امکانات لازم در حاشیه شهرها اشاره کرد.

در همین حال و در عرصه اجتماعی؛ صهیونیست‌های افراطی متعلق به فرقه «حریدیم» نیز که تعداد زیادی هستند، چالش بزرگی را با عدم رعایت قرنطینه و دستورالعمل‌های کاهش تجمعات و رفت و آمد ایجاد کرده‌اند.

مدارس این فرقه و برنامه‌های آن‌ها با همان شکل سابق دایر است و حتی در اعتراض به تعطیلی کنیسه‌ها اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل منزل وزیر بهداشت رژیم اشغالگر قدس کرده‌اند.

این اقدامات، حریدی‌ها را به عنوان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در این رژیم تبدیل کرده است، به گونه‌ای که در محله‌های قدس شریف که حریدی‌ها در آن ساکن هستند، تعداد بالایی کرونایی مشاهده می‌شود.

در حوزه نظامی نیز اخبار رسیده حاکی از آن است که این ویروس باعث ضعف توان دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

از سوی دیگر اختلافات بین وزارت‌خانه‌های بهداشت و دارایی رژیم بر سر تعطیلی کسب و کارها و اختلافات وزارت‌خانه‌های بهداشت و جنگ این رژیم درباره شیوه فعالیت‌های ارتش و حضور سربازان، چالش سیاسی بزرگی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده که در کنار تداوم بی‌دولتی، فضا را خطرناک‌تر کرده است.

این شرایط نشان می‌دهد بحران کرونا باعث بروز اختلافات و ناهماهنگی‌های گسترده بین تصمیم‌گیران این رژیم و به تبع آن افزایش شکاف بین جامعه و دولت نامشروع صهیونیستی شده است. 

در کنار این مسئله، برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که شکاف و اختلاف جدی میان حریدی‌ها و سکولارها در داخل جامعه اسرائیل، منجر به یک انفجار اجتماعی و اعتراضات در این رژیم منجر خواهد شد.

نکته آنکه؛ در این بین نباید فراموش کرد که بنیامین نتانیاهو با سوء استفاده از این فضا روند محاکمه‌اش را به تاخیر می‌اندازد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی