شناسه خبر : 48715
تاریخ انتشار : 1399/02/08 17:30
نماینده سازمان ملل: آمریکا به خاطر کرونا، مهاجران بازداشتی را آزاد کند

نماینده سازمان ملل: آمریکا به خاطر کرونا، مهاجران بازداشتی را آزاد کند

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور «حقوق بشر مهاجران» ضمن هشدار درباره شرایط غیربهداشتی بازداشتگاه‌های آمریکا، از واشنگتن خواست با توجه به شیوع کرونا مهاجران بازداشت شده را آزاد کند.

نورنیوز_گروه بین‌المللی: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور «حقوق بشر مهاجران» ازدحام و وضعیت غیربهداشتی بازداشتگاه‌های محل نگهداری مهاجران در آمریکا را نگران کننده خواند.

به نوشته آناتولی، «فیلیپه گونزالز مورالس» با صدور یک بیانیه درباره وضعیت بهداشتی بازداشتگاه‌ها و مراکز نگهداری مهاجران بازداشت شده در آمریکا با توجه به شیوع ویروس کرونا هشدار داد و همچنین درباره ازدحام جمعیت در این مراکز ابراز نگرانی کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مهاجران اعلام کرد: «در مراکز نگهداری بسیار شلوغ، خیلی سخت است که فاصله فیزیکی ضروری (برای مقابله با شیوع ویروس کرونا) حفظ شود. با کاهش قابل توجه تعداد مهاجران بازداشت شده از طریق آزادی آنها به راحتی می‌تواند این مشکل را حل کند».

به گفته این نماینده سازمان ملل، درباره شرایط غیربهداشتی و فقدان مراقبتهای پزشکی در «مرکز بازپروری نورس ایست» ایالت واشنگتن که ۱۵۰۰ مهاجر بازداشت شده در آن حضور دارند، گزارش‌های زیادی به دست سازمان ملل رسیده است.

مورالس همچنین خبر داد، او به همراه یک گروه پنج نفره از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از آمریکا خواستند دسترسی مهاجران بازداشت شده به مراقبتهای پزشکی، آب کافی و تاسیسات بهداشتی را تضمین کنند.

وی تصریح کرد: «ما شنیدیم که برای بازداشت شدگان تجهیزات حفاظتی کافی وجود ندارد و اینکه حفظ فاصله فیزیکی توصیه شده (درباره مقابله شیوع ویروس کرونا) غیرممکن است و همچنین اینکه مهاجران تازه وارد مورد بررسی پزشکی و قرنطینه قرار نمی‌گیرندم.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مهاجران افزود: «این مسائل درباره احتمال شیوع ویروس در این مرکز نگرانی‌های شدیدی ایجاد می‌کند».

نگرانی‌ این نماینده سازمان ملل درباره وضعیت مهاجران بازداشت شده در آمریکا و احتمال ابتلای آنها به کرونا در حالی مطرح شده که بیشترین شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان در آمریکا وجود دارد.

بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، تا به امروز دوشنبه حدود ۹۶۶ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا و ۵۵۰۰۰ تن جانشان را از دست دادند.


خبرگزاری فارس
کلید واژگان
آمریکاسازمان ملل
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی