شناسه خبر : 48646
تاریخ انتشار : 1399/02/07 14:09
بیانیه جدید پمپئو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

بیانیه جدید پمپئو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای و تکرار ادعاهای قبلی خود علیه تهران، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنند.

بر اساس مفاد برجام، تحریم تسلیحاتی ایران تا چند ماه دیگر به پایان می‌رسد از همین رو آمریکا به شدت در تلاش است تا این تحریم‌ها را تمدید کند.

در همین رابطه پمپئو در بیانیه خود با مطرح کردن ادعاهایی علیه برنامه فضایی و موشکی ایران، خواستار حمایت کشورها از تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد.

پمپئو در این بیانیه با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور، نوشته است: سال‌هاست که ایران مدعی است برنامه فضایی آن کاملاً صلح‌آمیز و غیرنظامی است. دولت ترامپ هیچ‌گاه آن را باور نکرده است. پرتاب ماهواره نظامی در این هفته از سوی سپاه پاسداران ایران، نشان‌دهنده چیزی است که همیشه گفته‌ایم؛ برنامه فضایی ایران نه صلح‌آمیز است و نه کاملاً غیرنظامی است.

پمپئو در ادامه مدعی شد: این ماهواره‌بر و موارد دیگری که قبلاً پرتاب شده‌اند، متشکل از فناوری‌هایی همانند و قابل تعویض با فناوری‌های موشک‌های بالستیک است که شامل سامانه‌های دوربرد مانند موشک‌های بالستیک قاره‌پیما می‌شود. هیچ کشوری تاکنون از توان موشک‌های بالستیک قاره‌پیما مگر به منظور حمل سلاح‌های هسته‌ای استفاده نکرده است. تمام کشورهایی که دوستدار صلح هستند، باید توسعه فناوری‌های موشک‌های بالستیک ایران را رد کرده و در متوقف ساختن برنامه موشکی خطرناک ایران به یک‌دیگر ملحق شوند. برای شروع، کشورها باید از تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که در ماه اکتبر منقضی خواهد شد، حمایت کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی