شناسه خبر : 48485
تاریخ انتشار : 1399/02/04 12:33
ترامپ:‌ ممکن است ویروس کرونا به هیچ وجه بازنگردد

ترامپ:‌ ممکن است ویروس کرونا به هیچ وجه بازنگردد

رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داد که اگر ویروس کرونا در فصل پاییز بازگردد، دیگر به شدت الان به آمریکا لطمه نخواهد زد و اشاره کرد که این بیماری که جان ده‌ها هزار آمریکایی را گرفته ممکن است به هیچ وجه بازنگردد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان بخشی از انتقادات تند گسترده علیه یکی از عناوین خبری روزنامه واشنگتن پست مطرح شد. ترامپ معتقد است که با هشدار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری مبنی بر اینکه موج دوم ویروس کرونا ممکن است همزمان با فصل آنفولانزا باشد، ناعادلانه برخورد شده است.   

اما تاکید ترامپ بر اینکه ویروس کرونا در فصل پاییز یا ضعیف می‌شود یا به هیچ وجه باز نمی‌گردد با اظهارات کارشناسان پزشکی مغایرت دارد؛ کارشناسانی که هشدار داده‌اند ویروس کرونا در ماه‌ها یا حتی سال‌های آتی در زندگی آمریکایی‌ها وجود خواهد داشت.

ترامپ در جریان یکی از نشست‌های کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ممکن است ویروس کرونا به هیچ وجه باز نگردد. در آن خبر روزنامه واشنگتن پست نویسنده درباره بدترین سناریوی ممکن صحبت می‌کند زمانی که شما یک آنفولانزای بزرگ و ویروس کرونا را دارید. حتی اگر ویروس کرونا بازگردد، به شدت حال حاضر نخواهد بود. ما در حال حاضر از برنامه‌های کنترل و مهار بهتری برخوردار هستیم.

وی افزود: ویروس کرونا می‌رود و خیلی سریع هم خواهد رفت. ما شاهد رفتن و تمام شدن این ویروس خواهیم بود. اما این احتمال نیز وجود دارد که این ویروس به هیچ وجه مجددا بازنگردد.

ترامپ در پاسخ به اینکه چطور مطمئن است که این ویروس در فصل پاییز بازنمی‌گردد، گفت: من نگفتم باز نمی‌گردد. گفتم اگر بازگردد هرگز به شدت حال حاضر نخواهد بود. اما اگر ما غباری از کرونا به همراه آنفولانزا را داشته باشیم، خیلی خوشایند نخواهد بود. در هر صورت بازگشت ویروس کرونا به هیچ وجه به شکل و اندازه آنچه در حال حاضر از سر می‌گذرانیم، نخواهد بود.

ترامپ در میانه سخنانش از دبورا برکس، هماهنگ‌کننده واکنش کاخ سفید به ویروس کرونا درباره اینکه آیا ممکن است این بیماری تا فصل پاییز به طور کامل ناپدید شود یا خیر سوال پرسید.

برکس پاسخ داد: ما نه تنها برای امروز و فردا آماده هستیم بلکه از الان برای شش ماه آینده نیز آماده شده‌ایم.

ترامپ پرسید: آیا منظورتان این است که این شانس وجود دارد که ویروس کرونا اصلا بازنگردد؟

برکس در پاسخ گفت: ما نمی‌دانیم. موضوع مهم این است که ماقادر خواهیم بود آن را از قبل پیش‌بینی کنیم.

این احتمال وجود دارد که اگر شمار مبتلایان افزایش یابد، دموکرات‌ها از اظهارات ترامپ که بازگشت ویروس کرونا در فصل پاییز را کم اهمیت جلوه می‌دهد، استفاده کنند.

کارشناسان بخش بهداشت عمومی از جمله افرادی که در کنار ترامپ در نشست‌های کاخ سفید حضور دارند، هشدار داده‌اند که تا زمانی که واکسن ویروس کرونا کشف نشود، آمریکایی‌ها نمی‌توانند بدون رعایت فاصله اجتماعی به زندگی عادی خود بازگردند.

اما آنها به مردم اطمینان داده‌اند که برای مبارزه با موج دوم بالقوه ویروس کرونا از آمادگی بهتری برخوردار هستند.


خبرگزاری ایسنا
کلید واژگان
ترامپویروس کرونا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی