شناسه خبر : 48479
تاریخ انتشار : 1399/02/04 11:43
هشدار سناتور آمریکایی؛ کرونا مهار نشود، ترامپ انتخابات را می‌بازد

هشدار سناتور آمریکایی؛ کرونا مهار نشود، ترامپ انتخابات را می‌بازد

یک سناتور هم‌حزبی رئیس جمهور آمریکا معتقد است، اگر دونالد ترامپ نتواند ویروس کرونا را مهار و پیامدهای اقتصادی آن شامل نرخ بیکاری را کنترل کند، در انتخابات آتی شکست می‌خورد.

 

، با شدت گرفتن نگرانی‌ها درباره ادامه تلفات انسانی کرونا در آمریکا و بالا رفتن نرخ بیکاری در این کشور، «تد کروز» یک سناتور هم حزبی ترامپ درباره شکست او در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد. 

به گزارش «ال‌بی‌سی» انگلیس، «نایجل فاراژ» رهبر حزب «برگزیت» این کشور که از دوستان نزدیک دونالد ترامپ محسوب می‌شود، با «تد کروز» سناتور جمهوریخواه آمریکایی درباره انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) مصاحبه کرد و از او سوال کرد: آیا ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد؟

این سناتور ایالت تگزاس که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶  با ترامپ بر سر نامزدی حزب جمهوریخواه در رقابت نهایی با نامزد دموکراتها رقابت کرده بود، در مصاحبه با فاراژ اعلام کرد، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا به شکست کرونا بستگی دارد.

نایجل فاراژ رهبر حزب «برگزیت» انگلیس در ابتدا از سناتور آمریکایی درباره اینکه آیا انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود یا نه سوال پرسید و سپس نظر او را درباره پیروزی ترامپ جویا شد.

تد کروز گفت: «من اطمینان دارم که انتخابات (ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۳) نوامبر برگزار خواهد شد و در حال حاضر به نظر من پیروزی دوباره رئیس‌جمهور ترامپ محتمل است اما شاهد یک وضعیت بی ثبات هستیم و فکر میکنم که ویروس کرونا یک بلاتکلیفی و عدم اطمینان ایجاد کرده است».

از نظر او، «اگر ما وارد نوامبر شویم و به طرز قابل ملاحظه‌ای این همه گیری را مهار کنیم، به طرز موفقی منحنی (شیوع ویروس کرونا) را پایین بیاوریم، اگر سیستم بهداشت و درمانی (آمریکا) در هم شکسته نشود همانند اتفاق تلخی که ما شاهدش در ایتالیا و جاهای دیگر بوده‌ایم و اگر ببینیم که اقتصاد دوباره سرپا شود و کسب و کارهای کوچک را ببینیم که دوباره فعال شوند و حس امید و خوشبینی گسترش یابد، در آن صورت من فکر می‌کنم که به طور چشمگیری این امکان که رئیس جمهور دوباره انتخاب شود وجود دارد و به نظر من در آن صورت شما نه تنها شاهد اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا خواهید بود بلکه این اکثریت در مجلس نمایندگان را هم خواهیم داشت».

سناتور ارشد جمهوریخواه در ادامه این مصاحبه به رئیس‌جمهور هم حزبی خود درباره احتمال شکست در انتخابات هشدار داد.

کروز گفت: «از سوی دیگر اگر شش ماه آینده روند بدی داشته باشد، تلفات انسانی به رشدش ادامه دهد و حتی سرعت بیشتری بگیرد، اگر اقتصاد پس رفت داشته باشد و حتی شرایطش بدتر بشود و ما با ۲۰، ۲۴ یا ۳۰ درصد بیکاری مواجه شویم ارقامی که از زمان رکود بزرگ در این کشور ما شاهدش نبوده‌ایم، در این صورت ما در یک منطقه ناشناخته قرار خواهیم داشت و محتمل است که مردم آمریکا در انتخابات در چنین فضایی به رئیس جمهور ترامپ رای ندهند و به دموکرات‌ها رأی دهند».

وی افزود: «به نظر من این موضوع تبعات سیاسی مهمی خواهد داشت اما اینکه این انتخابات چه طور خواهد شد تا حد بسیاری زیادی به حل این بحران (بحران کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا) که ما در بحبوحه آن هستیم، بستگی دارد».

هشدار سناتور هم حزبی ترامپ درباره انتخابات ریاست جمهوری در حالی مطرح شده که افزایش شمار قربانیان و مبتلایان کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد.

با مرگ حدود دو هزار نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۴۷ هزار و ۶۸۱ نفر افزایش یافت و مجموع مبتلایان به ویروس ۸۴۹ هزار و ۹۲ نفر شده است.

آمریکا بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در جهان را به خود اختصاص داده است.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی