شناسه خبر : 48356
تاریخ انتشار : 1399/02/01 19:07
اثرات اقتصادی کرونا در آمریکا؛ بسته معیشتی 1200 دلاری عملا به کار نمی‌آید!

نورنیوز بررسی کرد؛

اثرات اقتصادی کرونا در آمریکا؛ بسته معیشتی 1200 دلاری عملا به کار نمی‌آید!

43 درصد از آمریکایی‌ها سالانه درآمدی زیر 25 هزار دلار دارند و حدود 27 درصد آنها درآمد بین 25 تا 50 هزار دلار دارند و با توجه به هزینه‌های زندگی که در هر ایالت با دیگری متفاوت است، حدود 50 درصد مردم آمریکا و 78 درصد کارگران و کارمندان، درآمدشان دقیقا خرج هزینه‌های جاریشان می‌شود و هیچ گونه پس‌اندازی ندارند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: مدتی پیش دولت ترامپ لایحه دو تریلیون دلاری برای مقابله با ویروس کرونا را به مجلس سنا پیشنهاد داد که منتقدان بسیاری از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه داشت و نهایتا با به توافق رسیدن رهبران دو حزب اصلی، این لایحه تصویب شد.

 این بسته ۲ تریلیون دلاری که با هدف نجات اقتصاد آمریکا از تبعات رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا تهیه شده است، شامل یارانه کمکی به هر شهروند آمریکایی که سالانه درآمدی کم‌تر از ۷۵ هزار دلار دارد، می‌شود.

 این کمک هزینه تا سقف ۱۲۰۰ دلار به هر بزرگسال و ۵۰۰ دلار به هر کودک (زیر ۱۷ سال) تعلق می‌گیرد، همچنین برای خانواده‌های چهار نفره و بیشتر این مبلغ به ۳۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

بر اساس این بسته محرک مالی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار وام در اختیار شرکت‌های بزرگ و ۵۰ میلیارد دلار هم در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.

دولت آمریکا همچنین در نظر دارد مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد دلار را در اختیار کسب و کارها و شرکت‌های کوچک قرار دهد تا دچار ورشکستگی نشوند. مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار نیز کمک هزینه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهد بود.

 بسته مالی ۱۲۰۰ دلاری به طور کلی تنها به کسانی که پرونده مالیاتی داشته و مالیات خود را پرداخت کرده‌اند و همچنین به دهک‌های کم درآمد و متوسط جامعه تعلق می‌گیرد.

نانسی پلوسی، رئیس کنگره ایالات متحده پیشتر خواستار افزایش بسته پیشنهادی به ۲٫۵ تریلیون دلار شده بود که دلیل این افزایش، پرداخت یارانه ۱۵۰۰ دلاری به جای ۱۲۰۰ دلاری بوده‌ است.

اما مسئله اینجاست که ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها سالانه درآمدی زیر ۲۵ هزار دلار دارند و حدود ۲۷ درصد آنها درآمد بین ۲۵ تا ۵۰ هزار دلار دارند و با توجه به هزینه‌های زندگی که در هر ایالت با دیگری متفاوت است، حدود ۵۰ درصد مردم آمریکا و ۷۸ درصد کارگران و کارمندان، درآمدشان دقیقا خرج هزینه‌های جاریشان می‌شود و هیچ گونه پس‌اندازی ندارند.

‌با توجه به این مسائل، افرادی که واجد شرایط دریافت این بسته معیشتی هستند، ۱۲۰۰ دلار دریافتی تنها پاسخ گوی هزینه‌های اضطراری یک ماهشان است و احتمالا هم در تهیه غذا و هم پرداخت اجاره‌ها و سایر هزینه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

 اخیرا ویدئویی منتشر شد که صف طولانی و باورنکردنی مردم آمریکا برای دریافت غذای رایگان در ایالت نیویورک را نشان می‌داد که حاکی از ناتوانی تعداد زیادی از مردم این کشور در تامین غذا برای ادامه زندگی است.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد که تدابیر اندیشیده ‌شده، گره‌ای از مشکلات مردم آمریکا را باز نکرده و احتمالا تنها از  عمیق‌تر شدن بحران مالی و اقتصادی و فلج شدن بخش‌های خدماتی این کشور  جلوگیری می‌کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی