شناسه خبر : 48335
تاریخ انتشار : 1399/02/01 13:49
کرونا می‌تواند 60 میلیون شغل در اروپا را نابود کند

کرونا می‌تواند 60 میلیون شغل در اروپا را نابود کند

یکی از معتبرترین موسسات مشاوره‌ای دنیا در گزارشی اعلام کرده است که حدود 60 میلیون شغل در اروپا به دلیل شیوع بحران کرونا در معرض خطر قرار دارد.

به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس، بر اساس ارزیابی یکی از معتبرترین موسسات مشاوره‌ای دنیا موسوم به "مک کینزی" در اتحادیه اروپا حدود 59 میلیون شغل به دلیل شیوع بحران کرونا در معرض خطر قرار دارد.

این موسسه در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شده است نوشته است: از دست دادن این مشاغل تنها یک فاجعه در سطح فردی نخواهد بود، بلکه از نظر اقتصادی نیز دردناک خواهد بود.

این موسسه مشاوره معتبر برای سال 2020 نرخ بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را 7.6 درصد ارزیابی کرده است.

کارشناسان این موسسه بر این باورند که بازگشت اوضاع به دوران قبل از بحران تازه در سه ماهه چهارم سال 2021 می تواند امکان پذیر باشد.

موسسه مک کینزی در گزارش خود اعلام کرده است که در بدترین حالت، بیکاری در اروپا حتی می تواند به 11.2 درصد برسد و عواقب شیوع ویروس کرونا هم تازه در سال 2024 بهبود یابد.

بر اساس ارزیابی این موسسه مشاوره‌ای مهم، حدود نیمی از مشاغل در معرض خطر در بخش خدمات و فروش مشتری، بخش های پذیرایی و ساخت و ساز قرار دارد.

بر این اساس در بخش های عمده فروشی و خرده فروشی در اروپا در دوران شیوع کرونا حدود 14.6 میلیون شغل در معرض تهدید قرار دارد، در بخش هتل داری حدود 8.4 میلیون شغل و در بخش هنر و سرگرمی هم حدود 1.7 میلیون شغل در این اتحادیه در معرض خطر نابودی قرار دارد.


خبرگزاری تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی