شناسه خبر : 48320
تاریخ انتشار : 1399/02/01 11:57
وزیر خارجه لبنان: با اسرائیل در حالت جنگ قرار داریم

وزیر خارجه لبنان: با اسرائیل در حالت جنگ قرار داریم

وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه‌ای سعودی، حمله رژیم صهیونیستی به خودروی حامل عضو حزب‌الله را محکوم کرد و گفت «لبنان با اسرائیل در حالت جنگ قرار دارد».

 «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» گفت، لبنان به دلیل جغرافیای سیاسی خود، بیشترین تأثیرپذیری و کمترین تأثیرگذاری را در جنگ‌های مستقیم یا نیابتی منطقه داشته و اکنون سعی دارد با ارتباط و گفت‌وگو روابط عربی خود را تقویت کند.

وی در ادامه بر سیاست «بی‌طرفی» و عدم مداخله در امور کشورهای عربی یا منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: موضوع مهم برای ما داشتتن بهترین و محکم‌ترین روابط با کشورهای دوست است و اینکه شبکه‌ای از روابط بین‌المللی بر پایه احترام به حاکمیت هر کشور و عدم مداخله در امور آن بنا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمله پهپادی چهارشنبه گذشته به خودروی عضو حزب‌الله در مرز سوریه و لبنان گفت: «لبنان در حالت جنگ با اسرائیل قرار دارد، اسرائیلی که حریم هوایی لبنان و حاکمیت آن را نقض می‌کند تا یک خودروی غیرنظامی را بررسی کند. هر اقدام نظامی از این نوع و هر تجاوزی به حاکمیت لبنان خواه از زمین، دریا یا هوا باشد، محکوم و رد شده است و ما به شورای امنیت شکایت می‌کنیم. موضع ما صرف‌نظر از اینکه چه کسی داخل خودرو بوده، واضح است و این تجاوز اسرائیل به حاکمیت لبنان را محکوم می‌کنیم».

در همین ارتباط، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: هدف پهپاد اسرائیلی که خودرویی در مرز سوریه و لبنان را هدف گرفت یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله به نام «حاج عماد» بود. دو موشک به سمت این خودرو شلیک شد موشک اول خطا رفت و به خودرو برخورد نکرد. این باعث شد حاج عماد از خودرو پیاده شود و هنوز چند متر دور نشده بود که موشک دوم به خودرو برخورد کرد اما فرمانده حزب‌الله که از خودرو دور شده بود، آسیبی ندید.

در ادامه این گزارش آمده ، حاج عماد سابقا در نبرد کنار ارتش سوریه در منطقه «قلمون» مشارکت داشته است.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی