شناسه خبر : 48288
تاریخ انتشار : 1399/01/31 19:54
لغو قرنطینه؛ حربه‌ جدید ترامپ برای پیروزی در انتخابات

نورنیوز بررسی کرد؛

لغو قرنطینه؛ حربه‌ جدید ترامپ برای پیروزی در انتخابات

لید: با وجود گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت آمریکا مبنی بر آمار رو به رشد قربانیان کرونا در این کشور، دونالد ترامپ با حربه‌های مختلفی خواستار لغو قرنطینه در برخی ایالت‌های آمریکا شد.

نور‌نیوز ـ گروه بین الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در یک رشته توئیت، خواستار آزاد شدن ایالت‌های ویرجینیا، میشگان و مینه سوتا (ایالت‌هایی با فرمانداران دموکرات) شد و این موضوع باعث شد تا طرفداران وی به حمایت از دستور لغو قرنطینه، مسلحانه به خیابان بیایند.

ترامپ در این توییت‌ها نوشته بود: «مینه‌سوتا را آزاد کنید»، «میشیگان را آزاد کنید»، «ویرجینیا را آزاد کنید»

نکته قابل تامل این اعترضات حضور افراد مسلح بود که در بیرون خانه‌های مقامات و دفاتر دولتی تجمع کرده و خواستار لغو محدودیت‌ها شدند.

به عبارت دیگر دو ابزار زور و سیاست به عنوان حربه‌های ترامپ در لغو محدودیت‌ها بدون در نظر گرفتن وضعیت جان مردم عمل کردند.

اعتراضات گسترده مردم آمریکا در کنار راهکارها و معیارهای پیشنهادی ترامپ برای لغو قرنطینه در ایالت‌های این کشور، با ثبت بدترین آمار قربانیان کرونا در این کشور همزمان شده است.

آمریکا در پنجشنبه گذشته، شاهد مرگ ۴۵۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت بود. این بالاترین آمار روزانه از زمان آغاز شیوع کرونا در ایالات متحده بوده است. (البته وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هاپکینز که مرجع اصلی آمارهای روزانه در آمریکا شده، از روز جمعه بیان کرده است که علاوه بر جان باختگان حتمی ویروس کرونا، موارد متحمل مبتلا به این ویروس‌ها را هم به آمارها افزوده است. این مساله نشان از این دارد که احتمال هرگونه پنهان‌کاری و فریب مردم در خصوص آمار ابتلا و مرگ‌ومیر روزانه وجود دارد.)

به نظر می‌رسد ریشه اصلی حمایت ترامپ از لغو قرنطینه‌ها، در نگرانی جمهوری خواهان از انتخابات آینده است، چرا که انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر 2020 (آبان ماه 1399) به یک همه‌پرسی در مورد نحوه مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا از سوی دونالد ترامپ تبدیل شده و به همین دلیل است که ترامپ جنگ کرونایی خود را از ایالت‌های دموکرات شروع کرده تا نشان دهد که مردم به سیاست‌ها و دیدگاه‌های او نزدیک‌تر هستند و اقبال عمومی به برداشته شدن قرنطینه‌ها است نه ادامه پیدا کردن آن.

 از نظر ترامپ، برداشته شدن محدودیت‌ها و شروع فعالیت‌های اقتصادی نه تنها مشکلات اقتصادی دولت ایالات متحده را کمرنگ خواهد کرد، بلکه همسویی مردم در نحوه مبارزه با کرونا را با خود نشان می‌دهد. بر این اساس ترامپ از حربه‌هایی نظیر اینکه پیک کرونا به پایان رسیده یا تلفات در آمریکا از کشورهای اروپایی پایین‌تر است و یا حتی اینکه چین از نظر تعداد تلفات بسیار جلوتر از ما بوده است، در جهت خوب جلوه دادن عملکرد‌ش استفاده می‌کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی