شناسه خبر : 48278
تاریخ انتشار : 1399/01/31 17:52
نشست مجازی وزیران بهداشت گروه 20 آغاز شد

نشست مجازی وزیران بهداشت گروه 20 آغاز شد

نشست وزیران بهداشت گروه 20 به میزبانی عربستان روز یکشنبه و برای بررسی اقدامات لازم جهت مبارزه با ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش تلویزیون رسمی عربستان، وزیران بهداشت اقتصادهای بزرگ عضو گروه ۲۰، نشست مجازی خود را برای بررسی راهکارهای مقابله با تاثیرات ویروس کرونا بر بخش بهداشت و سلامت جهان آغاز کردند. این نشست که به ریاست توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان آغاز شده به بررسی مکانیزم‌های حفاظت از سلامت بیماران کرونایی و موارد اضطراری در سایه ادامه شیوع این ویروس می‌پردازد. رهبران گروه ۲۰ به وزیران بهداشت خود ماموریت دادند تا بهترین راهکارها را برای مقابله با کرونا به اشتراک بگذارند و اقدامات فوری را برای مقابله مشترک این کشورها با بحران شیوع این ویروس اتخاذ کنند.

نشست سران گروه ۲۰ در ماه مارس گذشته به صورت مجازی برگزار شد. سران گروه ۲۰ پس از این نشست وعده دادند که ۵ تریلیون دلار را به عنوان بخشی از سیاست مالی و اقدامات اقتصادی به اقتصاد جهانی ترزیق و برنامه‌هایی را برای مقابله با پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و مالی شیوع کرونا اجرا کنند. سران گروه ۲۰ همچنین در بیانیه پایانی خود گفتند که با نهادهای مختلف از جمله صندوق بین‌المللی پول، سازمان جهانی بهداشت و بانک‌های منطقه‌ای برای به‌کارگیری بسته‌های نجات اقتصادی قوی در حمایت از کشورهای در حال توسعه همکاری خواهند کرد.

وزیران دارایی گروه ۲۰ روز چهارشنبه گذشته در بیانیه مشترک تاکید کردند که کشورهای عضو این گروه تصمیم گرفتند همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از تاثیرگذاری بلندمدت کرونا بر اقتصاد جهانی انجام دهند. در این بیانیه آمده است، ما بار دیگر پایبندی خود را برای استفاده از همه ابزارهای در دسترس جهت مبارزه با تهدیدات منفی کرونا اعلام می‌کنیم تا اقتصاد به سرعت خود را بازیابد و رشد متوازن و فراگیر و پایدار محقق شود.

ما تاکید می‌کنیم که همکاری بین‌المللی تنها راه تضمین‌بخش برای رشد و سرپا شدن اقتصاد است. این بیانیه افزود: ما می‌دانیم که کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ مهمترین وسیله برای کاهش صدمات اقتصادی است و همین امر باعث اعتمادسازی و از سر گرفته شدن فعالیت‌های تجاری می‌شود. وزیران مالی کشورهای عضو گروه ۲۰ همچنین بر اهمیت تبادل تجربه‌ها و اطلاعات کشورها در خصوص مبارزه با کرونا جهت کاهش عواقب آن تاکید کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی