شناسه خبر : 48275
تاریخ انتشار : 1399/01/31 17:34
استرالیا تحقیق مستقل درخصوص منشاء ویروس کرونا را خواستار شد

استرالیا تحقیق مستقل درخصوص منشاء ویروس کرونا را خواستار شد

وزیر امور خارجه استرالیا گفت، با وجود اعتمادی که به چین دارد، معتقد است باید تحقیقات مستقلی درباره جزئیات پیرامون منشاء شیوع ویروس کرونا انجام شود.

دولت استرالیا روز یکشنبه خواستار انجام تحقیقی مستقل از سازمان جهانی بهداشت درخصوص منشاء شیوع ویروس کرونا شد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «مریس پِین» وزیر امور خارجه استرالیا گفت:‌ «به جزئیاتی نیاز داریم که تحقیقاتی مستقل درخصوص خاستگاه ویروس کرونا می‌توانند برای ما فراهم کنند و بر اساس آن می‌توانیم به رویکردی مناسب برای مواجهه با این بیماری و میزان شفافیت اطلاعاتی که تا کنون در این زمینه منتشر شده‌اند دست یابیم».

پین گفت با وجود اعتمادی که به چین دارد، نگرانی‌هایی در زمینه «میزان شفافیت و اطمینان از این‌که بتوان به شکلی بی‌پرده درگیر قضیه شد» وجود دارد. وی افزود: «مسائل پیرامون ویروس کرونا مسائلی هستند که نیاز به بازبینی مستقل دارند و معتقدم که چنین کاری حائز اهمیت است. در واقع استرالیا کاملاً بر آن اصرار دارد». دولت آمریکا می‌گوید گزارش‌های منتشر شده درخصوص منشا ویروس کرونا و ادعای احتمال ساخته شدن آن در آزمایشگاه‌های چین در دست تحقیق است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر چین عامدانه مسئول انتشار این ویروس باشد با عواقب آن روبه‌رو خواهد شد. با این حال مقامات چینی بارها هرگونه احتمال انتشار این ویروس از تأسیسات آزمایشگاهی این کشور را رد کرده است. «یوان ژیمینگ» نائب رئیس «بنیاد ویروس شناسی ووهان» در مصاحبه با شبکه «سی جی تی ان» چین ادعاها درباره دست داشتن این مرکز آزمایشگاهی در ایجاد و شیوع ویروس کرونا را «تئوری توهم توطئه» خواند (جزئیات بیشتر).

همچنین «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که غیبتش در جلسات توجیهی معمول کاخ سفید در برهه شیوع کرونا نشان می‌دهد، احتمالا روابطش با ترامپ تیره شده، اعلام کرد بر اساس تحقیقات علمی متقاعد شده که منشا کرونا را باید سرایت این ویروس از بدن خفاش به انسان دانست (جزئیات بیشتر). تیم تحقیقاتی دانشگاه کمبریج انگلیس نیز معتقد است که چند ماه قبل از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین این ویروس وجود داشته و ووهان مرکز شیوع جهانی آن نبوده است (جزئیات بیشتر).


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی