شناسه خبر : 48273
تاریخ انتشار : 1399/01/31 17:13
چین عینک ویژه تشخیص مبتلایان کرونا به آمریکا صادر می کند

چین عینک ویژه تشخیص مبتلایان کرونا به آمریکا صادر می کند

مقامات شرکت چینی "راکید" که سابقه طولانی در تولید عینک های حرارتی دارد اعلام کردند محصول جدید خود را که ویژه اندازه گیری حرارت بدن افراد طراحی کرده اند برای فروش به چند شرکت آمریکایی عرضه کرده اند

مقامات شرکت چینی "راکید" که سابقه طولانی در تولید عینک های حرارتی دارد اعلام کردند محصول جدید خود را که ویژه اندازه گیری حرارت بدن افراد طراحی کرده اند برای فروش به چند شرکت آمریکایی عرضه کرده اند.

این عینک‌ به یک حسگرِ پرتوِ فروسرخ مجهز است که با استفاده از آن می‌توان در طول ۲ دقیقه دمای بدن حدود ۲۰۰ نفر را از فاصله سه متری تشخیص داد. از جمله مزیت های این عینک این است که نیازی به اندازه گیری درجه حرارت بدن افراد از نزدیک ندارد و می توان از ان در فضاهای بزرگ مانند ورودی نمایشگاه ها، تالارها، پایانه های مسافری و فرودگاه‌ها استفاده کرد. این عینک با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از فناوری واقعیت افزوده نیز برخوردار است و می‌تواند با دستور صوتی به‌شکل همزمان عکس و ویدیو هم بگیرد.

کارشناسان معتقدند از آنجائیکه عینک‌های حرارتی این شرکت همراه با نرم‌افزار امکان تشخیص چهره، ثبت و مدیریت اطلاعات به فروش می رسد احتمال نگرانی از انتشار اطلاعات خصوصی افراد وجود دارد این موضوع باعث شده است که کار برای بازاریابی شرکت چینی راکید در آمریکا سخت شود.

آمریکا از سال های پیش به بهانه های مشابه مانع از فعالیت شرکت بزرگ مخابرات هواوی چین در این کشور و حتی برخی کشورهای اروپایی شده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر جهان به دو میلیون و ۳۴۱ هزار نفر رسیده که ۱۶۰ هزار و ۹۰۰ تن آنها فوت شده و ۶۰۱ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند آمریکا پیشتاز این جدول است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی