شناسه خبر : 48241
تاریخ انتشار : 1399/01/30 22:08
آلمان شرایط دریافت تابعیت را سخت‌تر می‌کند

آلمان شرایط دریافت تابعیت را سخت‌تر می‌کند

دولت آلمان مصمم است شرایط دریافت تابعیت را برای افرادی که با هویت جعلی یا با ارائه اطلاعات نادرست موفق به دریافت اقامت شده‌اند، سخت‌تر کند.

متقاضیان دریافت شهروندی از آلمان باید دست‌کم هشت سال در این کشور زندگی کرده باشند. بر اساس لایحه‌ای که وزارت کشور آلمان تهیه کرده است، این پیش‌‌شرط برای کسانی که با هویت جعلی به آلمان آمده‌اند و اجازه اقامت دریافت کرد‌ه‌اند، صدق نخواهد کرد. کسانی که هویت جعلی ارائه می‌کنند دلیل‌های گوناگونی دارند: شماری از پناهجویانی که به آلمان پناه می‌برند و امکان اخراج آنها وجود دارد، خود را به عنوان شهروند کشورهایی جا می‌زنند که جنگ‌زده یا دارای حکومت‌های مستبد هستند. برخی هم هیچ گونه مدرکی ارائه نمی‌کنند و اطلاعات دروغین در رابطه با هویت خود و انگیزه پناهندگی به آلمان عرضه می‌کنند.

بر اساس لایحه جدید، اگر مشخص شود که فرد متقاضی تابعیت آلمان، هنگام دریافت اقامت این کشور هویت اصلی خود را پنهان کرده است، سال‌های اقامت او در آلمان برای دریافت تابعیت به حساب نمی‌آیند. علاوه بر این، اگر فردی با هویت جعلی وارد آلمان شود و پنها‌ن‌کاری او در همان آغاز برملا گردد، به او اجازه اقامت داده نمی‌شود. به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید مشکلی برای فرزندان بر اساس قانون فعلی مهاجرت آلمان، فرزندان مهاجران، در صورتی که مادر یا پدرشان دست‌کم هشت سال در آلمان اقامت داشته باشد، از بدو تولد شهروند آلمان به‌شمار می‌‌روند.

طبق لایحه جدید وزارت کشور، اگر پس از تولد فرزند ثابت شود که مادر یا پدر او با هویت جعلی یا اطلاعات نادرست به دریافت اجازه اقامت آلمان نائل شده، فرزند هم حقٍ داشتن تابعیت آلمانی خود را از دست می‌دهد. این اصل شامل کودکان زیر پنج سال می‌شود و فرزندانی که بیش از پنج سال سن دارند، تابعیت آلمان را از دست نمی‌دهند. دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید در لایحه جدید به تابعیت دوم مهاجران نیز پرداخته شده است: پناهجویانی که بر اساس کنوانسیون ژنو حق اقامت در آلمان را دریافت کرده‌اند، اجازه ندارند تابعیت قبلی خود را (از کشور زادگاهشان یا کشور سومی که پیش‌تر در آن زندگی می‌کرده‌اند) همچنان حفظ کنند. دست کم یک چهارم پناهجویان آلمان مشمول این اصل می‌شوند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی