شناسه خبر : 48218
تاریخ انتشار : 1399/01/30 17:18
9 اتوبوس حامل تروریست ها وارد شهر راس العین سوریه شد

9 اتوبوس حامل تروریست ها وارد شهر راس العین سوریه شد

منابع محلی از ورود 9 دستگاه اتوبوس حامل تروریست های مورد حمایت ترکیه در شهر " راس العین " در شمال غرب استان الحسکه در شمال سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه به نقل از این منابع محلی افزود : یک کاروان شامل ۹ دستگاه اتوبوس حامل تروریست های مورد حمایت ترکیه صبح امروز وارد شهر " راس العین" در حومه شمال غربی الحسکه شد. این شهر در نقطه مرزی سوریه پیشتر از سوی ترکیه تصرف شده بود. این منبع تصریح کرد که تروریست‌ها که شماری از نظامیان ترکیه آن‌ها را همراهی می‌کردند از شهر " تل ابیض " به " راس العین " آمده‌اند و در راستای تقویت نقاط اشغال شده توسط نیروهای ترکیه و حمایت از مزدوران وابسته به آن‌ها در ساعات آینده نیز اتوبوس‌های دیگری حامل تروریست ها وارد این شهر خواهد شد.

سانا اضافه کرد: این تروریست ها با هدف ادامه اشغال سرزمین های سوریه و سرقت و غارت اموال مردم منطقه وارد راس العین شده‌اند. این منابع گزارش دادند که ترکیه در راستای سیاست‌های تهاجمی خود به مردم محاصره شده نیاز دارد بنابر این با سوء استفاده از معیشت ساکنان منطقه آنان را تحت فشار قرار می‌دهد و از جوانان می‌خواهد تا به صفوف گروه‌های تروریستی پیوندند و پس از آموزش آن‌ها در سرزمین‌های ترکیه از آن‌ها به عنوان پلیس غیرنظامی در جامعه محلی استفاده کند.

این منابع خاطر نشان کردند که عملیات سرقت و غارت اموال، خانه‌ها ، محصولات زراعی مردم و تهدید ساکنان محلی با اسلحه و آدم ربایی به صورت روزانه توسط تروریست‌ها ادامه دارد. پیشتر نیز تروریست ها آب مردم شهر الحسکه و مناطق اطراف آن را با هدف فشار بر آنان با وجود شیوع کرونا قطع کرده بودند. بر پایه اعلام سانا، دیروز گروهی از مزدوران وابسته ترکیه شماری از اهالی روستای الاهراس را در حومه " راس العین " در شمال غربی الحسکه ربودند و آن‌ها را به مکان نامعلومی بردند و در ادامه اقدام به سرقت اموال خانه‌های مردم و غارت دارایی های آنان کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی