شناسه خبر : 48173
تاریخ انتشار : 1399/01/29 21:58
نیویورک تایمز: پلیس آمریکا اجساد 17 تن را درخانه سالمندان کشف کرد

نیویورک تایمز: پلیس آمریکا اجساد 17 تن را درخانه سالمندان کشف کرد

روزنامه آمریکایی « نیویورک تایمز» نوشت که پلیس آمریکا اجساد 17 تن را در یک خانه سالمندان در ایالت نیوجرسی این کشوردرحالی کشف کرد که روی هم قرار گرفته بودند و احتمال داده می‎شود به ویروس کرونا« کووید 19» مبتلا بوده‎اند.

نیویورک تایمز روز جمعه افزود: نیروهای پلیس در شهر اندوفر واقع در ۸۰ کیلومتری غرب شهر نیویورک بعداز دریافت تماسی از یک شخص ناشناس ، اجساد را در خانه سالمندان کشف کردند. در گزارش روزنامه آمریکایی آمده است: اجساد روز دوشنبه گذشته دریک ساختمان توانبخشی درشهراندوفر کشف شدند که از بزرگترین خانه های نگهداری سالمندان در ایالت نیوجرسی است که بشدت تحت تاثیر کرونا قرار دارد. نیویورک تایمز با بیان اینکه «علت دقیق جان باختن این ۱۷ تن هنوز مشخص نیست»، افزود:۲۶ تن از میان ۶۸ نفری که اخیرا در این مرکز جان خود را از دست داده اند به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده بودند.

پلیس آمریکا تاکنون تعداد اجساد کشف شده را مورد تایید قرار نداده است. در بیانیه پلیس اندوفر در فیسبوک آمده است: یکی از مالکان خانه سالمندان که « حاییم شایبوم» خوانده می شود، گفت که در هر بخش به طور معمول ۴ نفر زندگی می کنند و هرگز ۱۵ تن در آن نبوده است. «اریک دنیلسون » رئیس پلیس اندوفر به شبکه خبری سی ان ان گفت: کارمندان این مرکز تحت فشار آشکار بودند و احتمالاً کارمندان کافی نداشته است. از سوی دیگر فرماندار نیوجرسی « خشم» خود را از روش قراردادن اجساد روی یک دیگر ابراز کرده و خواستار شروع تحقیقات در این خصوص شده است.

براساس آمار رسمی، تاکنون ( شامگاه جمعه) بیش از ۶۸۶ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا ( کووید ۱۹) مبتلا شده و در این میان بیش از ۳۵ هزار تن جان خود را از دست داده اند. بیشترین مبتلایان به کرونا در آمریکا بعد ایالت نیویورک در ایالت نیوجرسی هستند. خبرگزاری فرانسه نوشت که شیوع ویروس کرونا( کووید ۱۹) به جان باختن هزاران نفر اشخاص مسن که در خانه های سالمندان زندگی می کنند، منجر شده است و همین آمار میزان تاثیرکرونا بر سالخوردگان را مورد تاکید قرار می دهد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی