شناسه خبر : 48172
تاریخ انتشار : 1399/01/29 21:39
گفت‌وگوی پامپئو و لاوروف درباره معاهده کنترل تسلیحاتی جدید

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

گفت‌وگوی پامپئو و لاوروف درباره معاهده کنترل تسلیحاتی جدید

در گفت‌وگوی تلفنی روز جمعه میان پامپئو و لاوروف، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که هرگونه مذاکرات آتی درباره کنترل تسلیحات میان روسیه و آمریکا باید شامل چین نیز باشد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که هرگونه مذاکرات آتی درباره کنترل تسلیحات باید شامل چین نیز باشد. روسیه و آمریکا هر دو عضو پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (استارت جدید) هستند که در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید. پس از اقدام آمریکا در خروج از پیمان موشک‌های میان برد هسته‌ای، این آخرین پیمان کنترل تسلیحاتی میان واشنگتن و مسکو به شمار می‌آید.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در گفت‌وگوی تلفنی روز جمعه میان پامپئو و لاوروف، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که هرگونه مذاکرات آتی درباره کنترل تسلیحات میان روسیه و آمریکا باید شامل چین نیز باشد. بر اساس گفته اورتاگوس، دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه از جمله بازداشت شهروندان آمریکایی صحبت کردند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هیچ اشاره‌ای به این موضوع که منظور وی کدام یک از شهروندان آمریکایی است،‌ نکرد.

چند روز پیش نیز یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته واشنگتن پیشتر از پکن دعوت رسمی کرده تا وارد مذاکرات راهبردی درباره موضوعات امنیتی شود این در حالی است که دور اخیر رایزنی‌ها با روسیه درباره این موضوع در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار شده بود. (جزئیات بیشتر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا آخرین دور دیدار خود درباره گفت‌وگوی امنیتی راهبردی را در ماه ژانویه ۲۰۲۰ با روسیه برگزار کرد. ما به چین نیز چنین پیشنهادی دادیم اما هنوز نپذیرفته است.»


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی