شناسه خبر : 48170
تاریخ انتشار : 1399/01/29 21:04
بی توجهی عربستان به درخواستهای بین المللی برای آزادی زندانیان بیمار

بی توجهی عربستان به درخواستهای بین المللی برای آزادی زندانیان بیمار

عربستان سعودی با بی توجهی نسبت به درخواستهای بین المللی برای آزادی زندانیان بیمار و سالخورده از آزادی یکی از فعالان سرشناس حقوق بشری زندانی در این کشور که در کما است خودداری می کند.

نور نیوز-گروه بین الملل-عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای از عربستان درخواست کرده که ضمن آزادی دکتر عبدالله حمید از فعالان حقوق بشری، با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی زندانیان مسن و آن هایی را که از نظر سلامتی مشکلی دارند، آزاد کند در بیانیه ای که از سوی عفو بین الملل منتشر شده آزادی سریع دکتر عبدالله حمید از فعالان حقوق بشری زندانی در عربستان درخواست شده است. دکتر عبدالله حمید که در حال حاضر دوران محکومیت ۱۱ ساله را می گذراند، در اوایل ماه جاری میلادی دچار سکته مغزی شد و اکنون در کما است.

سازمان عفو بین الملل ادامه بازداشت آقای حمید را بی رحمانه توصیف کرد. عبدالله حمید از بنیانگذاران یک گروه حقوق بشری مستقل در عربستان بود و از سال ۲۰۱۳ در زندان بسر می برد. شب گذشته نیز رسانه های بین المللی خبری را در مورد پیام توییتری یک شاهدخت سعودی زندانی به نام بسمه بنت سعود دختر پادشاه اسبق عربستان منتشر کردند که طی ان از ملک سلمان، پادشاه عربستان خواسته بود که او و دخترش را که بدون هیچ جرمی زندانی شده اند ازاد کند. این شاهزاده سعودی در پیامش که بلافاصله از توییتر حذف شد گفته بود:"وضعیت سلامتی ام رو به وخامت می رود و ممکن است به مرگم منجر شود."


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی