شناسه خبر : 48155
تاریخ انتشار : 1399/01/29 19:09
روسیه با برنامه اسرائیل برای الحاق کرانه باختری مخالفت کرد

روسیه با برنامه اسرائیل برای الحاق کرانه باختری مخالفت کرد

وزارت خارجه روسیه برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از کرانه باختری به خاک سرزمین‌های اشغالی را موجب نابودی راه حل دو دولت و امیدها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی خواند و از صهیونیست‌ها خواست به قوانین بین‎المللی پایبند باشند

روسیه مخالفت خود را با برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به خاک سرزمین‌های اشغالی اعلام و تاکید کرد که چنین اقدامی می‌تواند حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل دو کشور و به خصوص افق‌های تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نابود کند. «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشستی خبری که روز جمعه برگزار کرد، گفت: «ما توجه خود را معطوف گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌ها کردیم که حاکی از برنامه کابینه ائتلاف آتی اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله غور اردن طی چند ماه آتی است».

زاخاروا افزود: «چنین مقاصدی نگرانی و مخالفت منطقی طرف فلسطینی و همچنین روسیه و دیگر کشورها را به همراه داشته که از ساختار راه حل دو دولتی برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنند و بیم آن را دارند که اجرای این برنامه‌های اسرائیل، افق‌های تشکیل کشور مستقل و قابل حیات فلسطینی را از بین ببرد». سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت پایبندی به قانون بین المللی در چارچوب حل و فصل مناقشه و به خصوص به قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

زاخاروا از طرفین صهیونیستی و فلسطینی خواست مذاکرات مستقیم را در اسرع وقت از سر گیرند تا به توافق درباره راه حل‌های مقبول درباره مسائل اختلافی باقیمانده دست یابند. «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2019 طرح ویژه الحاق بخشی از خاک کرانه باختری را اعلام و در ماه دسامبر تاکید کرد درصدد است که شناسایی حاکمیت اسرائیل بر غور اردن را از طرف آمریکا دریافت کند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی