شناسه خبر : 48150
تاریخ انتشار : 1399/01/29 18:48
حمایت شورای امنیت از فراخوان گوترش برای آتش‌بس در یمن

حمایت شورای امنیت از فراخوان گوترش برای آتش‌بس در یمن

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که بر فراخوان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن برای توقف فوری درگیری‌ها و تمرکز بر رسیدن به راه‌حل سیاسی تاکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از فراخوان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن برای توقف فوری درگیری‌ها و تمرکز بر رسیدن به راه‌حل سیاسی تاکید کرد. به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شورای امنیت از جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن خواست تا به پیشنهاد مطرح شده توسط «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن برای توقف آتش‌بس پاسخ مثبت بدهند.

شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت تدابیر انسانی و رسیدن کمک‌ها به افراد نیازمند در یمن در سایه شیوع ویروس کرونا تاکید کرد. فرستاده ویژه سازمان ملل متحده به یمن روز پنجشنبه بدون اشاره به نقض مکرر آتش‌بس ادعایی اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی اماراتی، از طرفین درگیر در یمن خواست «تصمیم شجاعی» بگیرند. (جزئیات بیشتر) گریفیتس که در حال سخنرانی در جلسه شورای امنیت در باره اوضاع یمن بود، مدعی شد که آتش‌بس ادعایی در یمن به دنبال آماده کردن شرایط لازم برای طرح ابتکار صلح در این کشور است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی