شناسه خبر : 48128
تاریخ انتشار : 1399/01/29 15:25
رژیم صهیونیستی درگیر کروناو بن بست سیاسی/ احتمال برگزاری چهارمین انتخابات پیاپی

رژیم صهیونیستی درگیر کروناو بن بست سیاسی/ احتمال برگزاری چهارمین انتخابات پیاپی

روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی از «کنست» پارلمان این رژیم سه هفته فرصت داد که یا بر سر تعیین نخست وزیر به توافق برسند و یا برای چهارمین انتخابات پیاپی در یک سال آماده شوند.

نورنیوز-گروه بین الملل-پس از آن که  بنی گانتز، نخست وزیر تعیین شده از سوی رئیس‌ این رژیم و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی،نتوانستند پیش از ضرب الاجل نهایی بر سر تقسیم قدرت به توافق برسند برای خروج  از بن بست سیاسی، شرایط جدید پیش روی پارلمان قرار گرفت
این در حالیست که در کنار شرایط متزلزل سیاسی شیوع کرونا در سرزمینهای اشغالی نیز بشدت در حال افزایش است.
بر اساس گزارشهای رسمی منتشر شده که در آن تشکیک شده است  تاکنون بیش از ۱۲۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۳۰ مرگ ناشی از آن در سرزمینهای اشغالی گزارش شده است.
بنی گانتز و نتانیاهو که دو رقیب سرسخت سیاسی هستند توافق کرده بودند بدلیل شیوع  ویروس کرونا که اقتصاد را به سمت فروپاشی برده و نرخ بیکاری را به شدت افزایش داده است، یک دولت اضطراری تشکیل دهند.
با محقق نشدن وعده های این دو در فرصت قانونی، رئیس این رژیم پس از هفته ها مذاکره و حتی ۴۸ ساعت تمدید فرصت نهایی، گفت که دیگر به تحقق یک توافق میان آن دو امیدی ندارد و اعلام کرد: "امیدوارم اعضای کنست قادر به تشکیل اکثریتی باشند که طی آن یک دولت در اسرع وقت شکل بگیرد و از برگزاری چهارمین دور انتخابات جلوگیری شود"
اگر مجلس این رژیم نتواند طی سه هفته آینده به توافقی بر سر تشکیل دولت برسد، منحل خواهد شد و دوباره به آرای عمومی رجوع می شود.
پارلمان رژیم صهیونیستی می تواند یک فرد سوم را برای نخست وزیری انتخاب کند اما جلب حمایت ۶۱ قانونگذار از ۱۲۰ نفر برای حمایت از یک چهره سیاسی دیگر امری بعید به نظر می رسد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی