شناسه خبر : 48075
تاریخ انتشار : 1399/01/28 18:41
وزیر دفاع آمریکا: چین عملکردی گمراه کننده درباره شیوع کرونا داشته است

مارک اسپر:

وزیر دفاع آمریکا: چین عملکردی گمراه کننده درباره شیوع کرونا داشته است

باور کردن اطلاعات منتشر شده از سوی حزب کمونیست چین واقعا مشکل و دشوار است. آنها ما را گمراه کرده‌اند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه در اظهاراتی گفت: من معتقدم که رهبران چین درباره شیوع ویروس کرونا که عامل اصلی تولید و انتشار آن، آنجا بوده عملکردی گمراه کننده داشته‌اند. وی افزود: من حتی همین الان هم نسبت به عملکرد و اظهارات مقام های چینی اعتماد ندارم. وزیر دفاع آمریکا در ادامه انتقادات مقام های رسمی دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه ان بی سی، اظهار داشت: باور کردن اطلاعات منتشر شده از سوی حزب کمونیست چین واقعا مشکل و دشوار است. آنها ما را گمراه کرده‌اند. از همان روزهای نخست پیدایش این ویروس رفتاری گمراه کننده داشته‌اند. بنابر این اعتماد زیادی به آنها ندارم.

 

ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه در اظهاراتی گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونا که تاکنون بیش از 2 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، در یک آزمایشگاه تولید شده است. این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: دولت ایالات متحده درباره منشا اصلی ویروس کرونا و اینکه آیا این ویروس در ابتدا در آزمایشگاهی در ووهان چین تولید و فعال شده، تحقیق خواهد کرد. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که چین باید درباره چیزهایی که می داند، کاملا شفاف باشد.

هنوز منشا اصلی تولید و فعال شدن ویروس کرونا مشخص نیست. مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه گفت: اطلاعات آمریکا نشان می دهد که ویروس کرونا احتمالا به طور طبیعی ایجاد شده است. این اظهارات برخلاف ادعاهای قبلی برخی مقام های غربی است که معتقدند منشا اصلی این ویروس یک آزمایشگاه در چین بوده است. شبکه فاکس نیوز چهارشنبه گزارش داد که منشا اصلی این ویروس یک آزمایشگاه در ووهان چین بوده ولی یک سلاح بیولوژیکی به شمار نمی رفته و این ویروس بخشی از تلاش چین بوده تا نشان دهد تلاش هایش برای مقابله با ویروس های مختلف، برابر یا حتی بیشتر از قابلیت های آمریکا است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی