شناسه خبر : 48064
تاریخ انتشار : 1399/01/28 17:01
انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در سوریه موجب هلاکت چند تروریست شد

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در سوریه موجب هلاکت چند تروریست شد

انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در روستای «الاهراس» در منطقه «راس العین» در حومه استان «الحسکه»، به هلاکت و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.

خبرگزاری سوریه (سانا) روز پنجشنبه به نقل از منابع محلی گزارش داد، انفجار خودرو بمب‌گذاری شده موجب انهدام یک خانه شد که به عنوان مقر تروریست‌های مزدور اشغالگران ترکیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. در پی آن شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند. بر اساس این گزارش، این انفجار صبح امروز در روستای «الاهراس» در منطقه «راس العین» در استان الحسکه» بوقوع پیوست.

سانا به آمار دقیق کشته و زخمی شدن تروریست‌ها بر اثر این انفجار اشاره‌ای نکرده است. به گفته منابع محلی، پس از این انفجار، تروریست‌های مورد حمایت ترکیه بطور تصادفی به سمت منازل ساکنان محل تیراندازی کردند و مردان روستا را دستگیر و آن‌ها را در مدرسه روستا بازداشت کردند. پیش از این نیز تعدادی خودرو و موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در روستاهای مستقر در مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در حومه الحسکه منفجر شده بود.

تروریست‌های مستقر در این مناطق با بازداشت‌های مکرر ساکنان، اقدام به سرقت و غارت اموال آن‌ها می‌کنند و در نتیجه، درگیری و رقابت بین گروه‌های تروریستی برای غارت اموال خصوصی و عمومی، سبب هرج‌ومرج در این مناطق شده است. براساس گزارش سانا، تروریست‌ها با هدف اسکان‌دادن خانواده‌های خود اقدام به طرد و آوره کردن ساکنان روستاهای الحسکه می‌کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در ۳۰ دی‌ماه سال گذشته از اسکان ۱۵۰۰ تروریست به همراه خانواده‌هایشان توسط ترکیه در مناطق اشغالی شهر راس العین در نزدیک استان الحسکه در شمال سوریه خبر داده بود. بر اساس این گزارش، افراد یادشده در ۲ منطقه «الخربات» و «الحوارنه» در شهر راس العین و در خانه‌های شهروندان سوری اسکان یافته‌اند. ترکیه در ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه آغاز کرد. ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه، یکی از اهداف این عملیات نظامی آنکارا اعلام شده بود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی