شناسه خبر : 48004
تاریخ انتشار : 1399/01/27 18:44
انتقاد چین از تعلیق کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

انتقاد چین از تعلیق کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ضمن انتقاد از آمریکا به خاطر تعلیق کمک های مالی به سازمان جهانی بهداشت گفت این تصمیم آمریکا «توانایی های سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می کند و به همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا آسیب می رساند»

"جائو لی جیان" روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در پکن افزود: این تصمیم آمریکا بر همه کشورهای جهان به ویژه کشورهایی که از توانایی کمتری دارند تاثیر خواهد گذاشت. او از آمریکا خواست به طور جدی وظایف و تعهدات خود را انجام دهد و از رهبری سازمان بهداشت جهانی در اقدامات بین المللی مبارزه با ویروس کرونا حمایت کند. این مقام چینی تصریح کرد کشورش همچون گذشته از سازمان بهداشت جهانی «پشتیبانی» می کند تا نقش مهمی در پیشبرد امور بهداشت عمومی جهانی و مقابله جهانی علیه بیماری همه گیر کرونا داشته باشد.

جائو گفت: سازمان بهداشت جهانی به عنوان «معتبرترین و حرفه ای ترین نهاد بین المللی در زمینه امنیت بهداشت جهانی» در مقابله با بحران بهداشت عمومی جهانی نقش جبران ناپذیری ایفا می کند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: این سازمان تحت رهبری "تدروس آدانوم" وظایف خود را با جدیت انجام داده و در پیشبرد همکاری‌های بین المللی در مبارزه با ویروس کرونا نقش هماهنگی کلیدی ایفا کرده است که مورد ستایش گسترده جامعه جهانی قرار گرفته است. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود کمک هزینه کشورش به سازمان بهداشت جهانی را تعلیق خواهد کرد. چین پیش از این ۲۰ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا به سازمان جهانی بهداشت کمک کرده بود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی