شناسه خبر : 47979
تاریخ انتشار : 1399/01/27 16:06
هفته آینده کابینه پیشنهادی عراق به پارلمان ارائه می‌شود

هفته آینده کابینه پیشنهادی عراق به پارلمان ارائه می‌شود

یک مقام آگاه در پارلمان عراق گفت که هفته آینده برنامه دولت جدید و اسامی اعضای کابینه به پارلمان ارائه خواهد شد.

 یک منبع آگاه در پارلمان عراق گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، سه‌شنبه آینده  از پارلمان به طور رسمی درخواست خواهد کرد تا جلسه رأی اعتماد به کابینه او را برگزار کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: در نشست نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» که با حضور شماری از رهبران فراکسیون های سیاسی شیعی انجام شد، مسئله ارکان اصلی برنامه سیاسی در مرحله انتقالی و  دادن یا ندادن رأی اعتماد به دولت بررسی شد.

این منبع تاکید کرد که الکاظمی کابینه‌ای کامل را به پارلمان معرفی خواهد کرد و سه‌شنبه آینده ضمن ارائه برنامه دولت خود و اسامی اعضای کابینه، از پارلمان خواهد خواست تا زمان نشست رأی اعتماد به این دولت را مشخص کند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته (۹ آوریل)، بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری «عدنان الزُرفی» مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد. او باید ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

وی در حال حاضر در حال مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف برای انتخاب اعضای کابینه خود است. بر اساس آخرین خبرها از مذاکره او با فراکسیون‌های شیعه، گفته می‌شود که توافق شده، این فراکسیون‌ها به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام دهند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی