شناسه خبر : 47978
تاریخ انتشار : 1399/01/27 16:02
ایجاد 4 کانون صهیونیست‌نشین در دل کرانه باختری با سوءاستفاده از شیوع کرونا

ایجاد 4 کانون صهیونیست‌نشین در دل کرانه باختری با سوءاستفاده از شیوع کرونا

یک مقام فلسطینی اعلام کرد، شهرک‌نشینان صهیونیست از شیوع کرونا سوءاستفاده کرده و چهار کانون شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری ایجاد کرده‌اند.

 شب گذشته (سه‌شنبه شب) ده‌ها صهیونیست به فلسطینی‌های ساکن در بخشی از الخلیل در کرانه باختری حمله کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «الجزیره»، شهرک‌نشینان به منزلی در منطقه «تل الرمیده» در مرکز الخلیل که جمعیت «جوانان مخالف با شهرک‌سازی» از سیزده سال پیش به عنوان مقر خود استفاده می‌کنند، یورش بردند و حصار اطراف آن را از جا کندند.

«عیسی عمرو» رئیس این جمعیت اعلام کرد، این چهارمین تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست‌ طی دو روز گذشته است و آنها دیروز تلاش کردند با برپایی چادر در تل‌الرمیده یک کانون شهرک‌سازی جدید برپا کنند که با مقابله جمعیت جوانان مخالف با شهرک‌سازی روبه‌رو شدند.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر پنج کانون شهرک‌سازی در بخش قدیمی الخلیل دارد که حدود پانصد شهرک‌نشین در آن زندگی می‌کنند.

«ولید عساف» رئیس کمیته مقابله با دیوار و شهرک‌سازی به الجزیره گفت: شهرک‌نشینان از بحران کرونا برای انجام اقدامات راهبردی در کرانه باختری بهره‌برداری می‌کنند و چهار کانون شهرک‌سازی جدید ایجاد کرده‌اند: «خله حمد» در شرق طوباس، «خله النحله» در جنوب بیت لحم، شرق سهل در شهر ترمسعیا و شرق المغیر در رام‌الله.

عساف ادامه داد، در طول ایجاد این کانو‌ن‌های شهرک‌سازی هزاران متر از اراضی فلسطینی‌ها مصادره شده است. 

بر اساس برآوردهای اسرائیلی و فلسطینی حدود ۶۵۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های کرانه باختری و قدس اشغالی در ۱۶۴ شهرک و ۱۱۶ کانون شهرک‌سازی زندگی می‌کنند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی