شناسه خبر : 47889
تاریخ انتشار : 1399/01/26 19:44
روسیه آماده همکاری با دیگر کشورها در زمینه واکسن کرونا است

روسیه آماده همکاری با دیگر کشورها در زمینه واکسن کرونا است

رئیس جمهور روسیه از آمادگی کشورش برای به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه مبارزه با کرونا و تحقیقات پیرامون واکسن این بیماری خبر داد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در نشست شورای اقتصادی اوراسیا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به اقدامات کشورش در مسیر تولید واکسن کرونا اشاره کرد و از آمادگی روسیه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه واکسن کرونا با اعضای شورای اقتصادی اورآسیا خبر داد.

پوتین در ادامه سخنان خود همچنین پیشنهاد کرد که در شرایط بحرانی فعلی شیوع جهانی کرونا، عوارض گمرکی مربوط به دارو، مواد ضدعفونی، کالاهای پزشکی و تجهیزات مبارزه با کرونا در میان کشورها حذف شود.

رئیس جمهور روسیه در عین حال افزود که در حال حاضر کانال سبز برای واردات کالاهای مهم اجتماعی، مواد غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات بهداشت شخصی در قلمرو اتحادیه اقتصادی اوراسیا باز شده است.

«ولادیمیر پوتین»، روز گذشته در سخنانی از احتمال ورود وزارت دفاع این کشور در برنامه مقابله با بحران شیوع کرونا خبر داده بود. به گفته رئیس‌جمهور روسیه، وزارت دفاع روسیه می‌تواند و باید در عملیات سراسری مقابله با شیوع کرونا مشارکت داشته باشد.

پوتین همچنین گفته بود که وضعیت ابتلاء به کرونا در کشورش به صورت روزانه در حال افزایش است، هرچند روسیه همچنان قادر است تا به صورت فعالانه در مبارزه علیه این شیوع این بیماری اقدام کند.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی