شناسه خبر : 47725
تاریخ انتشار : 1399/01/25 12:14
واشنگتن نیروهای موساد و سیا را جایگزین نظامیانش می‌کند

کارشناس امنیتی عراق:

واشنگتن نیروهای موساد و سیا را جایگزین نظامیانش می‌کند

یک کارشناس امنیتی عراق با تاکید بر ضرورت هوشیاری نیروهای امنیتی این کشور در قبال تحرکات و برنامه‌های نظامی آمریکا، درباره ورود شماری از نیروهای تحت آموزش دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل به عراق هشدار داد.

 «عدنان الکنانی» کارشناس امنیتی عراق، گفت که نیروهای امنیتی باید مراقب طرح‌ها و برنامه‌های نظامی آمریکا در کشور باشند. 

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» درباره قصد واشنگتن مبنی بر وارد کردن نیروهای تحت آموزش دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به عراق هشدار داد و تصریح کرد: آمریکا تلاش دارد  شماری از نیروهای آموزش‌دیده زیر نظر «موساد» و «سیا» را جایگزین نیروهای حاضر در یگان‌های خود در عراق کند و هدف از این جایگزینی، حمایت از منافع واشنگتن در عراق است.

الکنانی تاکید کرد: آمریکا از طریق تظاهرات‌های اخیر در عراق به دنبال ایجاد جنگ شیعی - شیعی در این کشور بود و نیروهای امنیتی باید در قبال هرگونه برنامه‌ریزی نظامی آمریکایی، کاملا هوشیار باشند.

وی افزود: نیروهای سیاسی در عراق در قبال اتخاذ یک تصمیم سیاسی در قبال طرح‌های آمریکا ضعیف هستند و پس از تصویب طرح اخراج نظامیان خارجی از عراق در پارلمان این کشور، اکنون آمریکا به دنبال راهی برای انجام اقدام نظامی در این کشور است.

در پی تداوم فشارها بر آمریکا برای خروج نظامیانش از بغداد، واشنگتن برای مهار خشم مردم عراق، در چندین حرکت نمایشی، نیروهای خود را از چندین پایگاه نظامی این کشور خارج کرد و در مقابل شماری از آنها را درپایگاه‌های بزرگتری مانند «عین الاسد» در استان الانبار مستقر کرد تا از یک سو فرصت‌های بهتری برای تامین امنیت آنها در قبال حملات احتمالی نیروهای مقاومت عراقی فراهم شود و از سوی دیگر، به این بهانه آرایش جدیدی به نیروهای خود در این کشور بدهد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی