شناسه خبر : 47663
تاریخ انتشار : 1399/01/24 15:26
خسارت‌های وارد شده به بخش آموزشی یمن طی 5 سال جنگ و محاصره

خسارت‌های وارد شده به بخش آموزشی یمن طی 5 سال جنگ و محاصره

وزارت آموزش و پرورش یمن از خسارت هفت تریلیون ریالی (ریال یمن) به بخش آموزشی یمن طی پنج سال حملات مداوم ائتلاف سعودی خبر داد و گفت، بیش از 400 مرکز آموزشی به صورت کامل تخریب شده است

 وزارت آموزش و پرورش یمن امروز (یکشنبه) گزارش سالیانه خود درباره خسارات وارد شده به این بخش طی پنج سال حملات مداوم ائتلاف سعودی را منتشر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وزارت آموزش و پرورش یمن در کنفرانس مطبوعاتی خود در صنعاء اعلام کرد: مجموع خسارت‌های مستقیم وارد شده به بخش آموزش و پرورش طی پنج سال تجاوز و محاصره حدود سه تریلیون ریال است.

این وزارتخانه افزود، ائتلاف سعودی ۴۱۲ مرکز آموزشی را به صورت کامل تخریب کرده که استان «حجه» (تقریبا در شمال غرب یمن) با ۱۱۰ و استان صعده در شمال یمن با ۱۰۵ مرکز در رتبه اول و دوم قرار دارند.

در ادامه این گزارش اعلام شد، ائتلاف سعودی ۱۴۹۱ مدرسه را به صورت جزئی ویران کرده که منجر به بسته شدن ۷۵۶ مدرسه شده و ۱۷۹ عدد از این مدارس در استان صعده قرار داشته است.

وزارت آموزش و پرورش یمن سپس اعلام کرد، حمله و محاصره منجر به آسیب مستقیم و غیرمستقیم به ۳۶۵۲ عدد از تأسیسات آموزشی شده و بر روی حدود دو میلیون دانش‌آموز در یمن تأثیر گذاشته است.

همچنین این وضعیت منجر به قطعی حقوق ۱۹۶ هزار کارمند در بخش آموزش و پرورش شده است.

وزرات آموزش و پرورش یمن در پایان اعلام کرد، متوسط کسری سالانه در چاپ کتب مدارش به ۸۴ درصد رسیده و این به معنای آن است که یک نسخه از کتب درسی برای هر هفت دانش‌آموز در دسترس است.

جنگ علیه یمن از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شد و ائتلاف سعودی که بر روی فیصله دادن این جنگ طی چند هفته حساب باز کرده بود، اکنون پس از پنج سال در باتلاق آن گرفتار شده است. 


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی