شناسه خبر : 47620
تاریخ انتشار : 1399/01/24 10:42
نمایندگان ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه خواستار توقف درگیری ها در منطقه شدند

نمایندگان ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه خواستار توقف درگیری ها در منطقه شدند

نمایندگان ویژه سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف تنش هادرگیری های منطقه با هدف تلاش بیشتر برای مبارزه با کرونا و رسیدن کمک های انسان دوستانه به مناطق تحت محاصره و آوارگان شدند.

نورنیوز_گروه بین‌الملل: پنج نماینده ویژه سازمان ملل متحد در هر یک از کشور های عراق، یمن، فلسطین، سوریه و لبنان در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف درگیری ها در خاورمیانه و تلاش بیشتر برای مقابله با شیوع کرونا شدند.

در این بیانیه از همه طرف‌ها خواسته شده‌است که با حسن نیت و بدون پیش شرط وارد مذاکرات برای توقف فوری اقدامات خصمانه مستمر شوند و آتش‌بس کنونی را حفظ، پایدارتر و جامع تر کنند و همچنین به راه حل های دراز مدت برای حل درگیری های بی‌وقفه در همه نقاط منطقه دست‌یابند.
در ادامه این بیانیه آمده‌است که همه طرف ها برای رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به دست آوارگان داخل کشورها و مناطق تحت محاصره، باید با خویشتنداری و کاستن تنش‌ها برای حل اختلافات از طریق گفتگو و مذاکره یا دیگر روش های مسالمت آمیز اقدام کنند و از هرگونه فعالیتی که ثبات و امنیت هرکشور را تحت تاثیر قرار دهد خودداری 
کنند.
در پایان این بیانیه آمده‌است که امروز هیچ کشور یا جامعه‌ای خود به تنهایی توانایی مقابله با کرونا را ندارد و همبستگی امروز امری الزامی است و فردا هم نیاز بیشتری به آن خواهیم داشت. 
این درخواست مشترک به امضای «گئر پترسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امورسوریه، «یان کوبیچ» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن و «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه رسیده است.
همچنین نمایندگان ویژه سازمان ملل این بیانیه را در پاسخ به درخواست «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل مطرح می‌شود.
وی در ۲۳ مارس (۴ فروردین) گذشته خواستار توقف درگیری ها در تمام نقاط جهان شده‌ بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی