شناسه خبر : 47519
تاریخ انتشار : 1399/01/23 12:17
کرونا به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق رسید

کرونا به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق رسید

- برخی گزارش‌ها حاکی است که «ویروس کرونا» در پایگاه نظامی «عین الاسد» محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب استان «الانبار» در عراق شیوع پیدا کرده است.

کاربر مطلع «سیده الاولی» (بانوی اول) که به دولت عراق نزدیک است، روز شنبه اعلام کرد که اطلاعاتی به دست آمده که حاکی است دستکم ۲۲ تا ۲۵ نظامی آمریکایی در پایگاه عین الاسد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود که نیروهای آمریکایی همه بیماران مبتلا به کرونا را به اربیل (شمال عراق) انتقال داده و یک هتل بزرگ را در این شهر برای مراقبت و درمان آنان اختصاص داده‌اند.

طبق این گزارش، پنج نظامی آمریکایی مبتلا به این ویروس به دلیل حاد بودن شرایط آنها، به یکی از بیمارستان‌های اربیل انتقال داده شدند.

یک گروه پزشکی اکنون در پایگاه عین الاسد در حال شناسایی مبتلایان احتمالی دیگر است.

سیده الاولی اضافه کرد که هتلی که در اربیل برای مراقبت از بیماران فراهم آمده، نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به احتمال بیشتر از اعداد اعلام شده باشد.

در همین ارتباط، برخی رسانه‌های آمریکایی امروز گزارش‌هایی از فعال شدن دو سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» در پایگاه عین الاسد خبر دادند، اما در خصوص ابتلای سربازان آمریکایی به ویروس کرونا سکوت کرده‌اند.

پیشتر "پنتاگون" از شیوع ویروس کرونا در صفوف ارتش آمریکا در برخی مناطق دنیا از جمله ناو هواپیما بر «تئودور روزولت» خبر داده بود.

آمریکا اکنون از کشورهایی است که بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

شمار مبتلایان در آمریکا از مرز نیم میلیون نفر عبور کرده و تعداد مرگ و میرها حدود ۱۹ هزار نفر اعلام شده  است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی