شناسه خبر : 47417
تاریخ انتشار : 1399/01/22 12:16
طرح خروج نظامیان آمریکایی از عربستان توسط یک سناتور جمهوریخواه

طرح خروج نظامیان آمریکایی از عربستان توسط یک سناتور جمهوریخواه

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی طرح خروج نظامیان ایالات متحده از عربستان سعودی را در سنا مطرح کرد.

به نقل از میدل ایست مونیتور، در ادامه تنش‌های نفتی میان آمریکا و عربستان سعودی، «بیل کسیدی» سناتور جمهوریخواه ایالت لوئیزیانا، طرح خروج نظامیان آمریکایی از عربستان سعودی را به سنا ارائه کرده است.

این سناتور جمهوریخواه در طرح خود پیشنهاد کرده است که ۳۰ روز پس از تصویب این لایحه، نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی خارج شوند.

شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی نفت را کاهش داده و در همین حال عربستان با آغاز جنگی نفتی با روسیه، میزان تولید خود را افزایش داده و همین امر مشکلاتی را برای آمریکا به وجود آورده است.

کسیدی اظهار کرد که افزایش عرضه نفت عربستان باعث شده است تا شرکت‌های انرژی آمریکا نتوانند در بازار رقابت کنند.

وی گفت: خارج کردن نیروهایی که برای حفاظت از دیگران مستقر شده‌اند، این نکته را خواهد فهماند که دوستی و حمایت یک خیابان دوطرفه است.

او در طرح خود پیشنهاد داده است که بر واردات نفت از عربستان سعودی تعرفه وضع شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تهدید کرده بود که بر واردات نفت از عربستان تعرفه خواهد بست اما این تهدید عملی نشده است.

کسیدی در طرح خود، خواستار خارج کردن سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و تاد از عربستان نشده است. این درحالی است که دو سناتور دیگر، پیش‌تر در طرحی مشابه، خواستار خارج کردن این سامانه‌ها و همچنین خارج شدن نظامیان آمریکایی از عربستان در مدت دو ماه شده بودند.


خبرگزاری مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی