شناسه خبر : 47415
تاریخ انتشار : 1399/01/22 12:10
8 حمله هوایی ائتلاف سعودی به یمن علی‌رغم آتش‌بس ادعایی ریاض

8 حمله هوایی ائتلاف سعودی به یمن علی‌رغم آتش‌بس ادعایی ریاض

جنگنده‌های ائتلاف سعودی از صبح امروز هشت مرتبه دو استان «حجه» و «الجوف» یمن را بمباران کردند.

 علی رغم اعلام آتش‌بس از سوی ریاض، جنگنده‌های سعودی از صبح امروز هشت مرتبه مناطق مختلف در دو استان «حجه» و «الجوف» یمن را بمباران کردند.

به نوشته خبرگزاری سبأ، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دو مرتبه شهرستان‌های «خب» و «الشعف» را در استان «الجوف» واقع در شمال یمن بمباران کردند. شش حمله هوایی نیز در شهرستان «حرض» در استان «حجه» در شمال غرب یمن رخ داد.

علاوه بر این توپخانه ائتلاف سعودی نیز مناطق مختلف در شهرستان «منبه» در استان «صعده» در مجاورت مرز عربستان را گلوله باران کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز شامگاه پنج شنبه گفت که حملات هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به خصوص در مناطق مرزی شدت یافته و روز گذشته بیش از ۱۰ حمله هوایی صورت گرفت و همزمان مزدوران ائتلاف سعودی نیز پنج مرتبه تلاش کردند با پوشش هوایی بالگردهای تهاجمی وارد مناطقی در خاک یمن شوند که ناکام ماندند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود. 


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی