شناسه خبر : 47405
تاریخ انتشار : 1399/01/22 08:46
صنعا: یمن برای مقابله با هر نقشه سعودی در پوشش آتش‌بس آماده است

صنعا: یمن برای مقابله با هر نقشه سعودی در پوشش آتش‌بس آماده است

عضو شورای عالی سیاسی یمن توقف موقت و غیر کامل عملیات نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن را بازی تازه‌ای خواند و گفت عربستان بخواهد به حماقت خود ادامه دهد یمنی‌ها برای مقابله با هر نقشه‌ای آماده‌اند.

«سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی یمن بر درخواست صنعا به توقف کامل و جامع درگیری‌ها در همه جبهه‌ها تاکید کرد.

السامعی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «ما طرفدار جنگ نیستیم، اما متوقف شدن آن برای دو هفته یک بازی تازه است. درست است که نمی‌دانیم آنها در حال چه کاری هستند، اما برای مقابله با هر نقشه‌ای که آماده می‌کنند، آماده‌ایم.»

وی افزود: «آنها اگر خواهان صلح هستند ما با آنها هستیم، اما اگر به کودنی و حماقت خود ادامه بدهند، ما می‌توانیم همچنان از کشور و ملت خود دفاع کنیم».

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود. 

دولت صنعاء شب گذشته نیز در واکنش به تصمیم ائتلاف سعودی بر ضرورت رفع محاصره همه جانبه یمن تاکید کرد و گفت هیچ تضمینی برای توقف حملات عربستان به یمن وجود ندارد و احتمال می‌رود که عربستان به دنبال استفاده از قضیه کرونا برای ساماندهی صفوف از هم پاشیده و جبران خسارات سنگین اخیر خود در یمن باشد.


خبرگزاری فارس
کلید واژگان
یمنصنعا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی