شناسه خبر : 47363
تاریخ انتشار : 1399/01/21 17:24
آیا بهبود یافتگان از کرونا در معرض الودگی مجدد هستند؟

آیا بهبود یافتگان از کرونا در معرض الودگی مجدد هستند؟

درصورتی که ابتلای مجددبهبود یافتگان کرونا درست باشد، راهبرد " ایمنی گله ای" که توسط کشورهایی مثل انگلستان و سوئد برای مبارزه با کرونا اتخاذ شده با شکست روبرو میشود

نورنیوز، گروه اجتماعی : دانشمندان کره جنوبی معتقدند که ویروس جدید کرونا احتمالا در سلول های بدن انسان به صورت «پنهان» باقی می ماند و بار دیگر «فعال» می شود. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی ، فرضیه "فعالیت مجدد ویروس جدید کرونا " را مطرح کرده اما اعلام نموده که‌این اتفاق احتمالا به معنای ابتلای دوباره افراد به نوع جدید ویروس کرونا نیست. این فرضیه اولین بار زمانی مطرح شد که تست کرونای ۵۱ نفر از افراد بهبود یافته در کره جنوبی مجددا مثبت اعلام شد.

این افراد که از اهالی شهر دئگو در جنوب این کشور هستند و پس از نتیجه منفی تست کرونا‌از از قرنطینه خارج شدند، بعد از چندروز مجددا تحت آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آن مثبت اعلام شد پیش از این و پس از مثبت شدن آزمایش افراد بهبودیافته در چین و ژاپن، فرضیه" خطای تست" نیز مطرح شده بود.

دانشمندان کره ای تاکید کرده اند که برای توضیح علت فعال شدن مجدد ویروس و همچنین ناقل بودن یا نبودن این افراد باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد مثبت شدن آزمایش این افراد می تواند به خطای اولیه تست نیز مرتبط باشد،براین اساس نتیجه آزمایش می تواند به معنای ابتلای مجدد آنها نباشد .

درصورتی که ابتلای مجدد به این ویروس درست باشد، راهبرد " ایمنی گله ای" که توسط کشورهایی مثل انگلستان و سوئد برای مبارزه با کرونا اتخاذ شده با شکست روبرو میشود "فاصله گذاری اجتماعی" و اعمال محدودیت همچنان مطمئن ترین روش برای کنترل اپیدمی تا زمان کشف واکسن ویروس کرونا می باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی