شناسه خبر : 47362
تاریخ انتشار : 1399/01/21 17:21
پیام هشدار قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا به بن سلمان

پیام هشدار قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا به بن سلمان

نزدیک به 50 قانون‌گذار جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا به ولیعهد عربستان هشدار دادند که همکاری‌های نظامی و اقتصادی میان واشنگتن و ریاض در خطر است مگر آنکه پادشاهی عربستان با کاهش تولید نفت خام به ثبات بهای نفت کمک کند.

خبرگزاری رویترز، ۴۸ قانون‌گذار جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفتند: اگر پادشاهی عربستان نتواند در تغییر این بحران انرژی عادلانه رفتار کند، ما از هر واکنش تلافی جویانه‌ای که دولت واشنگتن مناسب بداند، حمایت می‌کنیم. این تازه‌ترین فشار قانون‌گذاران جمهوری خواه بر عربستان به خاطر رقابتش با روسیه بر سر سهمش از بازار نفت است. ارزش نفت خام به خاطر کاهش تقاضا در جریان بحران ویروس کرونا و عرضه مازاد سقوط کرده است. کاهش ارزش نفت خام این خطر را به همراه دارد که کمپانی‌های نفتی آمریکا را با ورشکستگی و تعدیل نیرو مواجه کند. بسیاری از قانون‌گذارانی که این نامه را امضا کردند اهل ایالت‌های نفت‌خیز از جمله لوئیزیانا هستند.

عربستان و روسیه امروز (پنج‌شنبه) در نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شرکت می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که حاضر است تولید نفتش را روزانه ۱۰ الی ۱۵ میلیون بشکه کاهش دهد اما مسکو و ریاض هنوز هیچ توافقی را در خصوص سطح کاهش تولیدات نفتی خود اعلام نکرده‌اند. وزارت انرژی آمریکا روز سه‌شنبه گفته بود که کاهش بهای نفت کمپانی‌ها را مجبور خواهد کرد تا نهایتا تولید نفت خود را روزانه دو میلیون بشکه کاهش دهند.

در ادامه این نامه آمده است: هزاران کارگر آمریکایی در بخش‌های نفت و گاز طبیعی و همچنین بخش‌های مربوطه با افزایش مشکلات مالی و اقتصادی مواجه شده‌اند. ناکامی در رسیدگی به این بحران اقتصادی، تلاش‌های مشترک میان کشورهای ما برای همکاری‌های نظامی و اقتصادی را به خطر می‌اندازد. حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه ثبات را حفظ کرده که همین امر باعث تامین رفاه اقتصادی و تضمین امنیت ملت‌های ما شده است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی