شناسه خبر : 47361
تاریخ انتشار : 1399/01/21 17:16
دفاع سفیر آمریکا در لبنان از تحریم حزب‌الله و ایران حتی با وجود کرونا

دفاع سفیر آمریکا در لبنان از تحریم حزب‌الله و ایران حتی با وجود کرونا

سفیر آمریکا در لبنان به صورت تلویحی امکان کاهش تحریم‌ها علیه حزب‌الله با توجه به شیوع کرونا و بحران اقتصادی در لبنان را رد و از این تحریم‌ها دفاع کرد

«دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان در گفت‌وگویی با وبگاه «النشره» به موضوعاتی مانند تحریم، کرونا و دولت جدید لبنان پرداخت. خانم شیا در پاسخ به این سوال که با توجه به بحران اقتصادی در لبنان در نتیجه شیوع کرونا، آیا امکان بازنگری در تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله یا کاهش آن وجود دارد یا خیر، مدعی شد: ذکر این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از محرک‌های اصلی بی‌ثباتی اقتصادی در لبنان از مدتها قبل و پیش از فشار حداکثری آمریکا علیه ایران و وکلای آن وجود داشته است.

وی در ادامه ادعای خود گفت: تحریم‌های وضع شده علیه تأمین‌کنندگان مالی حزب‌الله جلوگیری از سوءاستفاده حزب‌الله از بخش مالی در لبنان و دسترسی مداوم آن به بازارهای مالی بین‌المللی را دنبال می‌کند. خانم شیا درباره برآورد آمریکا از دولت جدید لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب» اعلام کرد، چالش‌های لبنان بزرگ است اما چالش سختتر در وضعیت کنونی کرونا است.

آمریکا اقدامات دولت لبنان برای اصلاحات حقیقت و مطلوب را زیر نظر دارد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا سال گذشته یک موسسه مالی مستقر در لبنان را به بهانه تسهیل فعالیت‌های بانکی برای حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، «جمال تراست» را به دلیل تسهیل آگاهانه فعالیت‌های بانکی حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داده است (جزئیات بیشتر).


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی