شناسه خبر : 47358
تاریخ انتشار : 1399/01/21 17:07
عربستان 17 کشتی حامل مواد غذایی برای یمن را توقیف کرد

عربستان 17 کشتی حامل مواد غذایی برای یمن را توقیف کرد

جنبش انصارالله یمن امروز ( پنجشنبه ) اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی مانع از رسیدن 17 کشتی حامل نفت و مواد غذایی برای مردم یمن شد و آنها را توقیف کرد.

شبکه تلویزیونی « المسیره» به نقل از یک مقام مسئول در بندر « الحدیده » واقع در غرب یمن نوشت: نیروی دریایی متجاوز سعودی آمریکایی ۱۴ کشتی حامل فرآورده های نفتی و سه کشتی حامل مواد غذایی علیرغم دریافت مجوز بین المللی در کشور « جیبوتی » را به سرقت برد. مقام مزبور توضیح داد: نفتکش ها حامل بیش از ۳۲۰ هزار تن فرآورده های نفتی بودند. از سوی دیگر به گزارش روزنامه « رای الیوم » ، ائتلاف سعودی دیروز (چهارشنبه) آتش بس اعلام کرد . این آتش بس یک جانبه قرار است از امروز آغاز شده و دو هفته به طول انجامد. « آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل امروز با صدور بیانیه ی در سایت اینترنتی خود از این آتش بس استقبال کرده و گفت که این اقدام به تلاش های شکل گرفته جهت دستیابی به صلح کمک می کند.

وی از دو طرف درگیر خواست تا با حسن نیت و بدون پیش شرط به مذاکراتی که « مارتین گریفیث » فرستاده سازمان ملل در امور یمن در صدد راه اندازی آن است، ملحق شوند. این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی بامداد امروز ۱۳ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرد و آتش بس اعلام شده خود را زیرپا گذاشت. عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است. این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است. عربستان در تجاوز خود به یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی