شناسه خبر : 47331
تاریخ انتشار : 1399/01/21 13:55
دولت ترامپ یک میلیون ماسک برای ارتش صهیونیستی ارسال کرد

دولت ترامپ یک میلیون ماسک برای ارتش صهیونیستی ارسال کرد

درحالی که برای دومین روز متوالی شمار فوت شدگان ویروس کرونا( کووید 19) در آمریکا به نزدیک 15 هزار تن رسیده است و بسیاری از ایالت‌های آن با کمبود مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی روبه رو هستند، دولت ترامپ یک میلیون ماسک برای استفاده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

به گزارش بامداد پنجشنبه تارنمای روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"‌ اخیرا یک فروند هواپیما حامل بیش از یک میلیون ماسک جراحی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان نظامیان صهیونیستی برای رژیم تل‌آویو اعزام شده است.

روزنامه‌های اسرائیلی و آمریکایی هم فاش کردند که هواپیمای حامل ماسک از آمریکا درحالی وارد سرزمین‌های اشغالی شده است که کمیته مشتریان وابسته به وزارت دفاع آمریکا آن را مدیریت کرده است.

این روزنامه‌ها گزارش دادند که ده‌ها هزار دستمال مرطوب، ماسک و لباس محافظ از طریق هوایی به اسرائیل منتقل شده است.

القدس العربی نوشت: به نظر می‌آید کمیته مشتریان وابسته به وزارت دفاع آمریکا کار خرید تجهیزات پزشکی را برای ارتش رژیم صهیونیستی برعهده دارد.

"لیمور کولیچفسکی" رییس بخش مشتریان و خدمات لوجستیکی در نیویورک در این باره فاش کرد که این هیأت برای ارسال مواد بهداشتی [به اسرائیل] کار هماهنگی با بسیاری از واردکنندگان در سطح جهان را برعهده داشته است.

به گزارش القدس العربی، ماسک‌ها از چین تهیه شده و تحت عناوین جعلی کمک برای مقابله با شیوع کرونا، برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال شده است.

جمعه گذشته بود که «کالین اسمیت» پزشک بخش مراقبت های فوری بیمارستان «المهارتس» (Elmhurts) نیویورک در مورد کمبود تجهیزات کافی پزشکی در این بیمارستان هشدار داد.

همچنین «کوری جانسون» (Corey Johnson) سخنگوی شورای شهر نیویورک نیز درباره درماندگی درمانی آمریکا به سی‌ان‌ان گفته بود: اینجا کشور شماره یک جهان است اما تجهیزات لازم برای مقابله با همه‌گیری کرونا وجود ندارد.

دکتر «میشله گانگ» (Michelle Gong) رئیس مراقبت های بحرانی از «مرکز درمانی مانتفیور» (Montefiore Medical Center) نیز درانتقاد از نبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: می خواهیم هر فردی که وارد بیمارستان می شود، بهبود یابد، اما ناگزیریم به دلیل کمبود تجهیزات، بین بیماران اولویت قائل شویم وبا آنها صحبت هایی که خوشایند ما نیست داشته باشیم.

آمریکا با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونای جدید در ۲۴ ساعت گذشته، به دومین کشوری تبدیل شد که پس از ایتالیا بیشترین شمار جانباختگان ناشی از کرونا را دارد.

براساس تازه‌ترین گزارش منابع بهداشتی آمریکا، با تأیید جان‌باختن یکهزار و ۷۶۳ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور، شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا به ۱۴ هزار و ۶۰۴ نفر رسیده است.

همچنین شمار مبتلایان در آمریکا نیز درحال حاضر حدود ۴۲۵ هزار و ۷۶۹ اعلام شد و همچنان کشوری است که دارای بیشترین تعداد مبتلا به کووید-۱۹ در جهان است.

این درحالی است که  وزارت بهداشت اسپانیا روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود با تأیید ۷۵۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد که شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری تاکنون به ۱۴ هزار و ۵۵۵ هزار رسیده است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی