شناسه خبر : 47326
تاریخ انتشار : 1399/01/21 12:48
خودروهایی که در سال 99 مشمول معاینه فنی می‌شوند

خودروهایی که در سال 99 مشمول معاینه فنی می‌شوند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، گفت: همه خودروهای تولید داخل از سال 94 و پیش از آن، مشمول انجام معاینه فنی هستند.

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ، درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، اظهار داشت: این موضوع در همه مراکز مورد توجه قرار گرفته و در قسمت صدور نتایج آزمون و دریافت گواهی معاینه فنی، فاصله‌های مناسب برای شهروندان نشانه‌گذاری شده است تا از این طریق پیشگیری از کرونا انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضد عفونی مراکز معاینه فنی روزانه چندین نوبت انجام می‌شود، گفت: شست وشوی کارت‌های بانکی با مواد ضد عفونی قبل از دریافت هزینه و پذیرش خودرو نیز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که کدام خودروها در سال جاری مشمول انجام معاینه فنی هستند، گفت: همه خودروهای تولید داخل سال 94 و پیش از آن، همه خودروهای وارداتی سال 2015 و پیش از آن، همچنین وسایل حمل و نقل عمومی سال 97 و قبل از آن مشمول انجام معاینه فنی در سال جدید هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون و 660 هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی آنها انجام گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال 97، حدود 9 درصد کاهش داشت.

وی گفت:‌خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند از تخفیف 30 درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برخوردار خواهند شد و در سال 98 حدود50 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده که تنها 33 درصد موفق به اخذ این معاینه فنی شدند.


نورنیوز
کلید واژگان
معاینه فنی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی