شناسه خبر : 47305
تاریخ انتشار : 1399/01/21 10:11
کرونا هم حریف بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی نشد!

نورنیوز بررسی می کند:

کرونا هم حریف بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی نشد!

پس از توافقات اولیه میان حزب "ابی- سفید" و" لیکود" و ریاست توافقی بنی گانتز بر پارلمان رژیم صهیونیستی، اختلافات میان نتانیاهو و بنی گانتز بار دیگر بالا گرفت.

نورنیوز-گروه بین الملل: در حالی که با ناکام ماندن احزاب رژیم صهیونیستی در تشکیل دولتی ائتلافی،ظرف یک سال سه دوره انتخابات پارلمانی درسرزمین های اشغالی برگزار شد اما هنوز نشانه ای از خروج این رژیم از بن بست سیاسی موجود مشاهده نمی شود
بنیامین نتانیاهو به دلیل پرونده قضایی خود، به دنبال کسب مجدد جایگاه نخست وزیری و استفاده از مصونیت قضایی این جایگاه است. 
 سه پرونده قضایی نتانیاهو باعث شده دیگر احزاب رژیم  با انتخاب مجدد وی مخالفت کنند.بنی گانتس پیشتر گفته بود که حاضر نیست زیر نظر فردی که با محاکمه روبروست کار کند. 
اما به دلیل این که  در  سه انتخابات برگزار شده ، هیچیک از احزاب موفق به کسب اکثریت ارا پارلمان برای تشکیل دولت مستقل نشدند و بحران کرونا نیز موجب اوج گیری بحران اجتماعی در کنار بن بست سیاسی در سرزمینهای اشغالی شد، بنی گانتز و نتانیاهو توافق کردند برای خروج از وضعیت موجود توافق جدیدی را در دستور کار خود قرار بدهند 
بر این اساس بنی گانتس و نتانیاهو اوایل هفته جاری اعلام کردند برای کنار گذاشتن کشمکش سیاسی و مقابله با شیوع بیماری به توافق رسیده اند. این توافق پس از حمایت حزب لیکود  و انتخاب بنی گانتز  رئیس ائتلاف " آبی و سفید" به عنوان رئیس  پارلمان رژیم صهیونیستی شکل گرفت. 
گفته میشد رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با تشکیل یک دولت وحدت موافقت کرده است که می تواند بن بست سیاسی یک ساله در سرزمین های اشغالی را به پایان برساند.
اخبار منتشر شده از سوی رسانه های صهیونیستی حاکیست توافق لرزان نتانیاهو و بنی گانتز  در پی صرف نظر کردن حزب لیکود از برخی از تفاهمات صورت گرفته با حزب آبی - سفید،  با شکست روبرو شده و مذاکرات میان این دو حزب پیرامون تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی متوقف شده است. 
به تازگی بنی گانتز  با انتشار پست توییتری نتانیاهو را به کارشکنی در تشکیل کابینه متهم کرده و به نوعی توافقات قبلی را غیر قابل ادامه عنوان کرده است.
به نظر می رسد با رخدادهای اخیر بار دیگر انسداد سیاسی موجود در سرزمینهای اشغالی تداوم خواهد یافت و تشکیل دولت جدید همچنان با چالشهای ناشی از تمامیت خواهی نتانیاهو که پرونده فساد او در انتظار صدور حکم قضایی است ادامه می یابد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی